NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Knappast oväntat!!! Skulle aldrig släppt iväg en bil som har sådana brister i förstaläget... PINSAMT!!!!!
Verkar som om de inte var riktigt klara med varken S40/V50 förrän runt 2006..
Tyvärr så har jag fått betala min styrenhet själv, som satt vid höger bakdäck!!!!!!! (Jävla I.Q:n!)
När det bytte, så monterade de dessutom tillbaka den på samma ställe!! :roll:
Men nu slipper jag skrället, hoppas att nuvarande ägaren får njuta av bilen mer än jag fick göra..

/D
Inget att gråta över att Volvo tar sitt ansvar. De gjorde inte en "skoda" och uppmanar kunderna att inte använda lättmetallfälgar för att reducera problemet.
Dennisen skrev:Inget att gråta över att Volvo tar sitt ansvar. De gjorde inte en "skoda" och uppmanar kunderna att inte använda lättmetallfälgar för att reducera problemet.
Håller med dig, skulle flyga i taket om dom hade försökt mörka problemet!!
Vadå det e ju inte volvo själva som genom sin goodwill vill ta på sig detta utan dom är mer eller mindre tvingade.

Samma som med vevhusena i gammla s60 o v70 när media börjar trycka på så tar dom plötsligt på sig skiten innan så får kunden betala.

Citat ur aftonbladet:
I morse framförde det amerikanska trafiksäkerhetsverket NHTSA krav på att Volvo ska återkalla 23 000 bilar

Källa:http://www.aftonbladet.se/bil/article1753986.ab

Så att tro att volvo frivillgit tar detta på goodwill är bara naivt.

//mojjja
Tycker bara det är bra att något sådant framkommer. Det underlätter säkert för många, om det så är volvo som frivilligt tar sitt ansvar eller om det är medias påtryckningar så är det iaf skönt att det blir fixad! :-)-)
mojja skrev:Vadå det e ju inte volvo själva som genom sin goodwill vill ta på sig detta utan dom är mer eller mindre tvingade.

Samma som med vevhusena i gammla s60 o v70 när media börjar trycka på så tar dom plötsligt på sig skiten innan så får kunden betala.

Citat ur aftonbladet:
I morse framförde det amerikanska trafiksäkerhetsverket NHTSA krav på att Volvo ska återkalla 23 000 bilar

//mojjja
Var finns underlaget att dom (Volvo) har försökt slingra sig ur problemet?, jag har dock inte hittat det, har läst artikeln!!
vickan skrev:Tycker bara det är bra att något sådant framkommer. Det underlätter säkert för många, om det så är volvo som frivilligt tar sitt ansvar eller om det är medias påtryckningar så är det iaf skönt att det blir fixad! :-)-)

Klart det e bra att det blir fixat. Men dom som redan betalat privat för att få detta åtgärdat då hoppas verkligen dessa får sina pengar tillbaka.

//mojja
jumu01 skrev:
mojja skrev:Vadå det e ju inte volvo själva som genom sin goodwill vill ta på sig detta utan dom är mer eller mindre tvingade.

Citat ur aftonbladet:

//mojjja
Var finns underlaget att dom (Volvo) har försökt slingra sig ur problemet?, jag har dock inte hittat det, har läst artikeln!!

Sök på forumet o du skall bli vis. Många som fått pynta för detta problem själva efter att nybilsgarantin gått ut.

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg

Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]

Tomgång och vevhusventilation

@Daniel78 , Ja jag har rengjort tomgångsm[…]