NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NilsE
Hej, har en v50 -05 2.4 addition. jag har ett problem med bilen, så jag tänkte kolla om det är någon som vet vad det kan vara.

Bilen är svårstartad när den stått inne i garaget i några timmar, det är ganska fuktigt inne i garaget eftersom det tvättas bilar där inne. Men alla andra bilar startar utan problem förutom min v50, den tänder och går runt men vill inte starta. Jag kan hålla på så i ca 10min sen startar den bara helt plötsligt. Har inga problem att starta den när den är kall eller när motorvärmaren har varit igång.
Användarvisningsbild
av vickan
NilsE skrev:Hej, har en v50 -05 2.4 addition. jag har ett problem med bilen, så jag tänkte kolla om det är någon som vet vad det kan vara.

Bilen är svårstartad när den stått inne i garaget i några timmar, det är ganska fuktigt inne i garaget eftersom det tvättas bilar där inne. Men alla andra bilar startar utan problem förutom min v50, den tänder och går runt men vill inte starta. Jag kan hålla på så i ca 10min sen startar den bara helt plötsligt. Har inga problem att starta den när den är kall eller när motorvärmaren har varit igång.

Titta här http://www.aftonbladet.se/bil/article1753986.ab så har du säkert svaret :wink:

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]