NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perlun
Nybliven flexifuels-bils-innehavare. V50 som tjänstebil, det gick lite hastigt... Bläddrar i instruktionsboken för att se lite info om kallstart, bränsleförbrukning, tips & tricks, men näe ingenting. Inte ett enda ord om att bilen är en 1.8F och vad som är speciellt då! Är jag dum eller borde det inte stå NÅNTING i detta i boken (eller finns det någon annstans separat i nåt häfte - som jag iså fall inte fått med ...)?
av Dennisen
Jag blir med V50 18F på torsdag, och jag blev lite nyfiken nu.:-) Fanns det verkligen INGENTING speciellt om vad som gäller vid kallstart osv? Det mesta kan man ju läsa sig till på detta eminenta forum.
Hittar du nåt perlun, dela gärna med dig här!
Gärna erfarenheter vad gäller de första stapplande milen med nya pärlan av just en 1.8f.
Användarvisningsbild
av vickan
Klart det gör det :wink: MEN den infon finns i en liten instruktionsbok, som i mitt fall, gömde sig i ett av facken i den svarta pärmen som den stora instruktionsboken låg i. Titta en gång till så kanske du hittar den, annars få du prata med säljaren så fixar han säkert en sådan till dig :-)-)

Edit: Läste lite på volvos hemsida och det verkar som du även kan beställa boken härifrån: https://www.volvocarstechinfo.ford.com/vss/
Senast redigerad av 1 vickan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det ska vara ett tillägg till instruktionsboken med, när jag köpte min beg fanns inte denna med så kolla detta. där står visserligen inte mycket men ändå lite.
av perlun
Aha, det förklarar ju det hela. Bilen är en tjänstebil som är ca 1 år gammal och något mer än vanliga instruktionsboken fanns inte med, men det får jag ju beställa då. Tack för info!

Tja, du "Dennisen" som får 1.8F snart är bara att gratulera. Vi har inga som helst problem med något faktiskt (blev lite fundersam när jag läste om allt som "kan hända" på detta forum. )

Detta är första Volvon någonsin, har alltid kört Audi tidigare men alla mina fördomar kom helt på skam, det ska erkännas. V50 är tyst och pigg, mycket bekväm (om man inte är 5 personer... ) och allt är oerhört genomtänkt både när det gäller reglagens utformning och hur de fungerar. Vi fick bilen i början av december och kunde bara efter några dagar att en bättre vinterbil har vi aldrig haft, den blir varm oerhört fort i kupén och stolsvärmen känner man innan man knappt hunnit backa ut från garaget!
av Dennisen
Well perlun, jag kan säga att jag är otroligt nöjd efter att ha rattat min V50 i ca 3 veckor nu. :-)

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]