NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbancarlsson
Jag ska höja körsträckan på min försäkring och kollar just nu runt lite..
Jag har volvia idag och med höjningen skulle den kosta 722:- i månaden.
Kollade även Trygg hansa, och dom skulle ha 532:- i månaden för samma försäkr.
Är volvia värt drygt 200:- mer i månaden? Är dom bättre att ha att göra med
om det skulle hända nåt med bilen? Erfarenheter?

/ Robban
av anp
Trygg Hansa är otroligt falska att ha att göra med. Dels för att de direkt ljuger om försäkringspriser i telefon jämfört med vad de sedan fakturerar, och dels för att de snabbt går från billigaste till dyraste f-bolag på utvalda bilmodeller.

Det är min erfarenhet av T-H.
Användarvisningsbild
av vickan
Kolla även atava, fick väldigt bra pris från dom!
Användarvisningsbild
av vickan
Christian_m skrev:Atava är billigare än T-H. Men om man inte gillar T-H så bör man nog undvika Atava också ;-)

hehe, väldigt sant då de ligger bakom, fast det verkar inte som trådskaparen tycker illa om dom ;-//
Användarvisningsbild
av Orfeous
det gäller ju att ha med sig datorn i bilen om man skulle krocka eller nåt o behöver komma i kontakt med dom på internet haha.. :)
man får ju ingen personlig service. Volvia är helt klart värt! oavsett om det kostar 1-200kr mer i månadern.
Det kostar att ligga på topp som man säger :D
Användarvisningsbild
av vickan
Orfeous skrev:det gäller ju att ha med sig datorn i bilen om man skulle krocka eller nåt o behöver komma i kontakt med dom på internet haha.. :)
man får ju ingen personlig service. Volvia är helt klart värt! oavsett om det kostar 1-200kr mer i månadern.
Det kostar att ligga på topp som man säger :D

och vart har du fått ifrån att det inte går att ringa till dom? De har bärgning/kundservice/skadeanämlan via telefon, dock kostar det pengar om du ringer dit, vilket jag tycker är helt okej. Varför ska jag betala alla andras kundservicesamtal när inte jag ringer dit. Om jag väl behöver ringa dit så är den lilla kostanden de tar småpengar i sambandet.

varför är det klart värt det? kan du komma med konkreta exempel eller gissar du bara? sen är det ju i många fall mycket mer pengar än 1200:- om året utan snarare 5000-10000:- om året mer. (för min del tex.)

Och om nu volvia är så mycket värt, varför har DU atava? tåls tänka på :wink:
av GrandDanoise
Kolla Tennant, ett norskt bolag som etablerat sig i Sverige, har haft 3 bilar försäkrade hos dem, varav en blev totaldemolerad vid en olycka, allt sköttes smidigt och de håller relativt låga priser... Haft bil försäkrad hos Volvia i 3 år, de strulade mer vid olyckor dessutom dyrare. (Påkörd 4 ggr, aldrig vållande)

/D
av jumu01
Titta på maskinskademomentet där är Volvia överlägsen med 15000 mils maskinskadegaranti, visst ju längre man kör destå mer får man stå för själv, men ändå en bra trygghet, sitta där med en försäkring som är billig och dåliga ersättningsmoment då är det "dumsnålt" när skadan inträffar.
Användarvisningsbild
av Degnell
jumu01 skrev:Titta på maskinskademomentet där är Volvia överlägsen med 15000 mils maskinskadegaranti, visst ju längre man kör destå mer får man stå för själv, men ändå en bra trygghet, sitta där med en försäkring som är billig och dåliga ersättningsmoment då är det "dumsnålt" när skadan inträffar.
Jag läste oxå det där, men det gäller väl bara för dom som köpt bilen av en handlare. Jag som köpte min begagnad har väl inte så stor nytta av den?

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]