NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!
Provar det här forumet eftersom det verkar finnas en del kunnigt folk här! :D

Jag är ny ägare av en V50 2,4i, ´06:a. Tyckte att när jag köpte den så vibrerade det mycket vid acceleration och bromsning men fick det "åtgärdat". Nya bromskivor fram löd domen. Fine. Provkörde igen med ett mycket bättre resultat, dock fanns små vibrationer kvar vid acceleration samtidigt som jag svänger. Provade en annan parallellt och den var likdan. Volvogrej tänkte jag ;-) Säljaren på firman menade att "det inte är något".

Någon som vet vad detta är och om jag kan få det fixat på exempelvis "Good will" eller nåt annat då nybilsgarantin gick ut 2007-12-19???

Trevlig kväll!
av Shaapa
Sök på drivaxlar på forumet. Tycker mig få lite flashbacks från tidigare trådar inom samma ämne.
av E_Mellin
har ganska nyligen fått drivaxlar och växellåds fästen bytta på nybils garanti för precis samma fel... Om du redan har haft in den för felet så är det väll bara att åka in igen o klaga..
av S024062
Jag köpte bilen av en oberoende firma. De menar att deras garanti inte täcker denna skadan. Kan jag åka till närmast bilia för att få detta garantiåtgärdat eftersom nybilsgarantin precis gick ut...kan de vara så schyssta?
av Psyko
S024062 skrev:Jag köpte bilen av en oberoende firma. De menar att deras garanti inte täcker denna skadan. Kan jag åka till närmast bilia för att få detta garantiåtgärdat eftersom nybilsgarantin precis gick ut...kan de vara så schyssta?

Har Garantin gått ut så har den :cry:

Däremot har du ju konsumentköplagen mot Företaget du köpte bilen av
Det låter som en dum fråga men måste bilfirman följa konsumentköplagen? Vad jag har hört får de bara en rekommendation av KO sen får de själva ta beslutet om de ska följa det eller inte.

Någon som dragit ett ärende den vägen?
S024062 skrev:Det låter som en dum fråga men måste bilfirman följa konsumentköplagen? Vad jag har hört får de bara en rekommendation av KO sen får de själva ta beslutet om de ska följa det eller inte.

Någon som dragit ett ärende den vägen?

lagen är Lagen, den måste följas, i tid - som otid :roll:

det du tänker på är kanske vad ARN (allmänna reklamationsnämnden) säger i sitt utslag, det är endast en rekomendation och inget som Måste följas.

från arn´s hemsida (http://www.arn.se): "Nämndens beslut är inte bindande för parterna. Besluten kan därför inte verkställas med tvång. För att ett avgörande i en tvist skall kunna verkställas tvångsvis måste man ha en dom från en domstol eller ett beslut av en kronofogdemyndighet om betalningsföreläggande eller handräckning."

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]