NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Allt har fungerat över förväntan, en reklamation är gjord men det gällde vinterdäcken, ett däck var ovalt och byttes ut mot ett nytt i våras, annars är det bara volym knappen till radion som har börjat "fjälla", gummit har börjar att ramla av, skall reklameras, det är väl bara att byta knappen?
Som vanligt skall jag ringa runt för bästa pris på 4.000 mila servicen, (Första servicen sparade jag 1.500:- genom att undvika Bilia)återkommer efter julhelgerna med mera information.

Bränsleförbrukningen ligger stadigt på 0.51 L/mil, jag pendlar 10 mil/dag.
Vill också tacka alla för ett bra forum och God Jul och nytt år !

/Erik
ErikHusberg skrev:Allt har fungerat över förväntan, en reklamation är gjord men det gällde vinterdäcken, ett däck var ovalt och byttes ut mot ett nytt i våras, annars är det bara volym knappen till radion som har börjat "fjälla", gummit har börjar att ramla av, skall reklameras, det är väl bara att byta knappen?
Som vanligt skall jag ringa runt för bästa pris på 4.000 mila servicen, (Första servicen sparade jag 1.500:- genom att undvika Bilia)återkommer efter julhelgerna med mera information.

/Erik
va bra att du sparade lite,synd bara att dom hällde i fel typ av olja,då din diesel är hyper känslig pga regenereringen
Hellrider skrev:
ErikHusberg skrev:Allt har fungerat över förväntan, en reklamation är gjord men det gällde vinterdäcken, ett däck var ovalt och byttes ut mot ett nytt i våras, annars är det bara volym knappen till radion som har börjat "fjälla", gummit har börjar att ramla av, skall reklameras, det är väl bara att byta knappen?

/Erik
va bra att du sparade lite,synd bara att dom hällde i fel typ av olja,då din diesel är hyper känslig pga regenereringen
Låter oroväckande. Bilia är alltså enda firman som har rätt olja till Volvos dieslar? Hur löser man det i övriga Europa, du som vet allt och är mån om att vi har en trevlig ton här på forumet?
Christian_m skrev:
Hellrider skrev:

/Erik
Låter oroväckande. Bilia är alltså enda firman som har rätt olja till Volvos dieslar? Hur löser man det i övriga Europa, du som vet allt och är mån om att vi har en trevlig ton här på forumet?
vad har det med saken attgöra,övriga eu?
om du räknar lite,något du anske inte lärt dig än,,,,så kommer du nog p det,fråga mamma! :lol:
av jensam
Hehehe. Det är nog ingen fara alls. HellRajder har en förmåga att dramatisera det mesta. Oftast vet han inte vad han pratar om heller :lol:
Hellrider skrev: vad har det med saken attgöra,övriga eu?
om du räknar lite,något du anske inte lärt dig än,,,,så kommer du nog p det,fråga mamma! :lol:
Tack, jag kan räkna, och läsa. Jag vet dessutom vad särskrivning är, att man inte använder tre kommatecken på raken, och att man har ett mellanslag efter komma, punkt och andra liknande tecken. Oroa dig inte, du får snart lära dig det också.

Men då vet jag att ni på Bilia bara tar betalt för oljan och att andra kostnader inte kan vara en faktor till en lägre kostnad på servicen.

Nu ska jag låta dig fortsätta vara otrevlig mot folk här och visa hur duktig du är som både kan räkna och skriva.
av Christian_m
jensam skrev:Hehehe. Det är nog ingen fara alls. HellRajder har en förmåga att dramatisera det mesta. Oftast vet han inte vad han pratar om heller :lol:
Nähä :wink:
av Hellrider
jensam skrev:Hehehe. Det är nog ingen fara alls. HellRajder har en förmåga att dramatisera det mesta. Oftast vet han inte vad han pratar om heller :lol:
nä eller hur,man kan ju alltid försöka förneka el lura sig själv..undar om det hjälpt?
Christian_m skrev:
Hellrider skrev: vad har det med saken attgöra,övriga eu?
Tack, jag kan räkna, och läsa. Jag vet dessutom vad särskrivning är, att man inte använder tre kommatecken på raken, och att man har ett mellanslag efter komma, punkt och andra liknande tecken. Oroa dig inte, du får snart lära dig det också.

Men då vet jag att ni på Bilia bara tar betalt för oljan och att andra kostnader inte kan vara en faktor till en lägre kostnad på servicen.

Nu ska jag låta dig fortsätta vara otrevlig mot folk här och visa hur duktig du är som både kan räkna och skriva.
finns säkert nån forumkurs för dig med.,,,,,det här är ingen svenskauppsats..
Hellrider skrev: finns säkert nån forumkurs för dig med.,,,,,det här är ingen svenskauppsats..
:lol: Nä och tur är väl det.

Nu ska jag sluta käfta med dig. Fira nu jul i lugn och ro och gläds över att dina extrema kunskaper inom ämnet bilar räddat dig från hemskheter som rättstavning och goda kundrelationer.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]