NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexander
Hej!

Är detta en normal leveranstid?

Jag beställde en V50 i mitten av v43.
Preliminär leveransvecka var v49.

v47 fick den status "nu byggs din bil" på ordersidan för att sedan få status "din bil är färdigbygd".

Efter några dagar ändrades preliminär leveransvecka till v50.
Efter ytterligare en vecka ändrades den till v52.

Det är v51 nu och bilen står fortfarande i Belgien och det känns att den borde ha kommit redan ifall jag ska få den nästa vecka.

Är detta förfarande normalt för Volvo?
av rickardrules
jaa..

Väntade totalt 10 veckor på min bil..

Skulle tagit 8V bara men så är det!
av Alexander
Fick precis reda på att min bil är "kvalitetsblockerad" på fabriken :(
av Dennisen
Alexander skrev:Fick precis reda på att min bil är "kvalitetsblockerad" på fabriken :(
Jag beställde vecka 38 och får leverans vecka 5 (preliminärt). 19 veckor. Hade jag vetat det innan jag skrev på papprena så hade jag beställt en Saab, hur illa det än låter. 19!! veckor! Sjukt i huvudet, men är intresset stort så ..

Vad tusan är kvalitetsblockerad?
av Alexander
Jag vet inte, det var det jag fick veta :???: Tydligen så vägrar Volvo tala om vad som är den exakta orsaken utan man får vara snäll och vänta att dom släpper iväg bil :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: n

Håller med dig att 19 veckor är alldeles för lång tid!
av jensam
Kvalitetsblockerad låter som om den inte klarade av ett kvalitetstest eller liknande. Kanske kvalitetstestar Volvo bilarna innan de släpps till kund? Hade jag fått det beskedet hade jag varit lite orolig, jag menar man vill ju inte att de ska ha varit i bilen och felsökt den redan innan man suttit i den!! :???:
av Alexander
Jo men det är ändå bättre än att dom levererar den med fel, lika bra att fixa dom på en gång. Bra att det är tjänstebil, känns lättare än om den var min.
Användarvisningsbild
av Paperboy
Troligen är det inget fel på bilen, utan det är en underleverantör som har problem med att leverera alurailsen (mängden) till summumbilarna.
av Alexander
Är det samma rails till Kinetic?
Användarvisningsbild
av wendtan
Alexander: Nej, det är bara alurails på Bilar med Summum paket.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]