NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
Hittade ingen tråd med mitt aktuella ämne!

Vilka extraljus är att rekommendera? Om man bortser från Xenon.
Jag har bara erfarenheter av de klassiska Bosch "bigknick" två breda på sidorna och en smal i mitten.

Montering av extraljus på S40N har jag sett i instruktionerna kan vara lite knepigt eftersom halva fronten måste bort :D sen ska man på nåt vis dra in en knapp i kupén också.

Några tips och idéer? hur har ni gjort?
har den där extraljus kabelhärvan!
av Ragnarpe
Men Orfeus, titta i tråden under så ser du en hel del. Känns ju lite onödigt att dra igång ytterligare en tråd om samma ämne, eller hur?
av Christian_m
Ragnarpe skrev:Men Orfeus, titta i tråden under så ser du en hel del. Känns ju lite onödigt att dra igång ytterligare en tråd om samma ämne, eller hur?
Men hallå, den tråden handlar ju om V50!

;-)
av flink
Jaha... jag trodde det var BMW!?!

Men kom igen... den är samma lika bil liksom!!!! ;)
Enda som skiljer är en liten del av övre bakändan.
av Christian_m
flink skrev:Jaha... jag trodde det var BMW!?!

Jag var ironisk, vilket förhoppningsvis var uppenbart för de flesta.
av flink
Christian_m skrev:
flink skrev:Jaha... jag trodde det var BMW!?!

Jag var ironisk, vilket förhoppningsvis var uppenbart för de flesta.
Och vad vill du ha sagt med det?
Förstod du inte ironin i inlägget så tvivlar jag på om du själv ska vara ironisk.

Folk måste bli mer ödmjuk och bjuda lite på sig själva istället för att vara för stålta och göra mothugg hela tiden. Det förstör ett annars så intressant och bra forum som detta! Det är allt för många som går till rena personangrepp vilket är tråkigt att det ska behöva hända bland vuxna människor!
Må hända att Orfeous inte råkar veta om att V40 och V50 är samma bilmodell i grund och botten. Men man behöver inte snäsa av honom bara sådär som Ragnarpe gjorde. Vem mår bättre av det mer än möjligtvis Ragnarpe!? Försök istället att vara mer sakliga och hänvisa hellre till nästa tråd och förklara gärna varför. :)

Inte meningen att fladdra iväg för mycket. Vill inte vara någon som moralpredikar, men någon behöver tydligen det. Tänk på följande när ni slåss på ett forum:

-"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."
Användarvisningsbild
av Orfeous
Jag har tittat i den tråden som handlade om V50 men för mig är det iaf inte samma bil :)
det står fortfarande inga svar på mina frågor som jag har ställt. Hittar inte svaren i den andra tråden därför gjorde jag ju en ny. Iofs så kan man ju ställa frågan där men...
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Klart man ska skapa ny tråd om man inte hittar det man söker.
Jag själv åker V50 och har läst "den andra" tråden och kommer garanterat följa denna oxå, ovasett om bilarna är lika eller inte..

:)
Användarvisningsbild
av Orfeous
Så har någon några svar på mina frågor ang montering och demontering av halva fronten? :)
"måste" man följa volvos egna instruktioner eller finns det enklare sätt för att slippa demontera allt för mycket?
Användarvisningsbild
av #27
Orfeous skrev:Så har någon några svar på mina frågor ang montering och demontering av halva fronten? :)
"måste" man följa volvos egna instruktioner eller finns det enklare sätt för att slippa demontera allt för mycket?
Om du har volvos sats så är de bara att bita i de sura äpplet och börja riva..

Följ anvisningen så löser de sig :wink:

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]