NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nickestretch
Hej!

ställde min v50 på kvällen kom ut nästa dag och vred på nyckel, startmotorn gick runt men bilen statar inte. provade att spruta in startgas och då tänder den till på gasen. Verkar som den inte får bensin. någon som har haft samma problem eller hört någon som haft.
av Scramble
Förmodligen styrenheten till bränslepumpen.

Den är placerad bakom höger bakdäck på äldre modeller och lägger helt enkelt av permanent när den kommit i kontakt med för mycket fukt.

Refererar till en annan tråd angående detta ganska vanliga problem.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23309
Senast redigerad av 1 Scramble, redigerad totalt 0 gånger.
av nickestretch
Scramble skrev:Förmodligen styrenheten till bränslepumpen.

Den är placerad bakom höger bakdäck på äldre modeller och lägger helt enkelt av permanent när den kommit i kontakt med för mycket fukt.

Referar till en annan tråd angående detta ganska vanliga problem.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23309
läste den andra tråden, ska kolla det men har en auotmat så måste ta den på kärra till verkstad, får ju inte boksera den
Användarvisningsbild
av wendtan
Det är uppdaterat tidigare än så. Som jag förstått det är det bara modellår 2004 som har problemet. Den sitter inte i hjulhuset på varken min 06:a eller sambons 08:a.
av Christian_m
wendtan skrev:Det är uppdaterat tidigare än så. Som jag förstått det är det bara modellår 2004 som har problemet. Den sitter inte i hjulhuset på varken min 06:a eller sambons 08:a.
MY05 också, fick min bytt för nån månad sedan.
av to_ka
skall inte ha kostat något, det är väl en policy på PEM eller :???: Många har ju betalat för ett PEM byte inklusive felsökning innan det blev kampanj och kundbrev på detta, och dom har ju fått ersättning.
av GrandDanoise
Jag har inte sett röken av nån ersättning för mina utlägg!! :roll:

/D
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]