- tor 22 nov 2007, 00:29
Min fråga till forumet, jag vet att detta ämne har tidigare varit på tapeten men saker o ting förändras ju med tiden.
Min S40 -08 har i dagläget vanliga halogenlysen (vilken jag bittert ångar idag men att vara efterklok så skulle jag idag varit en förmögen sparkad chef som misskött mig, med privat chaufför), men om man nu inom snar framtid vill konvertera dessa till xenonljus är mina frågor följande.
1. Går det att konvertera om dessa så att besiktningen godkänner xenonljusen?
2. Den befintliga nivåregleringen som finns i bilen kan den användas ihop med konverteringen till xenonljusen?, om inte varför???
3. Finns det ljusförsäljare som tillhandahåller nivåreglering till de ljus dom kränger??
4. I värsta fall att låta Volvo göra detta vilket pris diskuterar vi om då???
S 40N 2.0D -08
Honda Goldwing
Min S40 -08 har i dagläget vanliga halogenlysen (vilken jag bittert ångar idag men att vara efterklok så skulle jag idag varit en förmögen sparkad chef som misskött mig, med privat chaufför), men om man nu inom snar framtid vill konvertera dessa till xenonljus är mina frågor följande.
1. Går det att konvertera om dessa så att besiktningen godkänner xenonljusen?
2. Den befintliga nivåregleringen som finns i bilen kan den användas ihop med konverteringen till xenonljusen?, om inte varför???
3. Finns det ljusförsäljare som tillhandahåller nivåreglering till de ljus dom kränger??
4. I värsta fall att låta Volvo göra detta vilket pris diskuterar vi om då???
S 40N 2.0D -08
Honda Goldwing