NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kpn33
Är det någon som vet om det går att uppgradera sin ljudanläggning
på en volvo V 50 -04.
-Har nu en performance men vill uppgradera mig till en High Performance.

-Är det någon som vet hur man gör och vad som behövs o vad det kostar
så hör gärna av er.
mvh
Senast redigerad av 1 kpn33, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av poseidon
Låter dyrt....

nya högtalare, montering, mjukvara etc.
av jensam
kpn33 skrev:-Har nu en premium men vill uppgradera mig till en High Performance.
Är inte Premium Sound bättre än High Perf?
av Christian_m
jensam skrev:
kpn33 skrev:-Har nu en premium men vill uppgradera mig till en High Performance.
Kostar betydligt mer iaf så det låter rimligt ;-)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Hallå... ska du byta ner dig? :shock:
av dali
Jag gissar på att kpn33 menar "Performance" stereo, inte Premium ... man kan se vilken stereo man har om man slår av och på den, det står i displayen. Om det inte står någonting (bara en bild på en bil) så är det Performance.
av flink
dali skrev:Jag gissar på att kpn33 menar "Performance" stereo, inte Premium ... man kan se vilken stereo man har om man slår av och på den, det står i displayen. Om det inte står någonting (bara en bild på en bil) så är det Performance.
Och vi andra som kan läsa behöver inte gissa ;)
Nä, nu ska jag inte vara taskig mer än nödvändigt!

Grattis alla som köpt en S40/V50 med Performance-stereon!
Hosta upp en jäkla massa pengar så får ni en bättre stereo. Men vi är inte ensamma! Det finns fler bilmärken som är inne på samma linje.
Det är vi konsumenter som accepterat detta genom att köpa deras produkter från början. Hade inte någon köpt deras produkter så hade dom blivit tvugna att anpassa sig till marknaden!

Så köp inte en Coka Cola om du vill att det ska smaka Fanta!
För då är ni lika korkade som den dumma massan som inte tänker igenom sina inköp från början (som möjligtvis även jag då)!

Men vi har ju sammtidigt inte så mycket val, VI som måste vända oss till beg-marknaden... Jo, det är delvis sant. Så dom mest korkade i våran dumma massa är de som råkar vara lite mer välställda som har möjlighet att köpa nya bilar. Det är dom som verkligen kan ställa krav och göra skillnad!

Så känner du nån rik jävel som nyss köpt en ny bil.. så sparka han/hon i smalbenet och fråga varför i H***VETE han inte köpte en bil med mp3-spelar! ;)

(Hoppas ni som inte är 70-talister förstår er på ironin)
av dali
flink skrev:
dali skrev:Jag gissar på att kpn33 menar "Performance" stereo, inte Premium ... man kan se vilken stereo man har om man slår av och på den, det står i displayen. Om det inte står någonting (bara en bild på en bil) så är det Performance.
Jag vet inte om du ska skryta så mycket med din läskunnighet ... :wink:

kpn33 skrev "premium" i första inlägget (det är nu ändrat till "performance"), se t ex citaten i inläggen från jensam eller christian_m:
jensam skrev:
kpn33 skrev: -Har nu en premium men vill uppgradera mig till en High Performance.

För att återgå till ämnet så är det ganska dyrt att uppgradera, jag frågade för ett par år sedan och då fick jag svaret 16.000 kr (inklusive jobb). Det kan dock ha blivit billigare, hör med närmaste Volvoverkstad för aktuella siffror.
av flink
dali skrev:
flink skrev:
Jag vet inte om du ska skryta så mycket med din läskunnighet ... :wink:

kpn33 skrev "premium" i första inlägget (det är nu ändrat till "performance"), se t ex citaten i inläggen från jensam eller christian_m:
jensam skrev:
kpn33 skrev: -Har nu en premium men vill uppgradera mig till en High Performance.

För att återgå till ämnet så är det ganska dyrt att uppgradera, jag frågade för ett par år sedan och då fick jag svaret 16.000 kr (inklusive jobb). Det kan dock ha blivit billigare, hör med närmaste Volvoverkstad för aktuella siffror.
Okej...ber om ursäkt för det... :) Jag har så lite jag kan skryta om så jag tog väl tillfället i akt....

16.000,- är ungefär samma siffra jag har fått, och då är det bara ett steg upp. Det känns väldigt mycket för en halvdassig stereo. Hade det vart till största stereon så hade jag bara tyckt att det var för dyrt!
av dali
Tycker också det är för mycket pengar för att uppgradera, rekommenderar därför alltid de som funderar på att köpa en ny V50/S40N att välja till High Performance eftersom det "bara" kostar ca 4.900 från fabrik.

På begagnade bilar finns inte mycket att göra ... är lite surt om man hittar precis den bil man vill ha och upptäcker att första ägaren inte brytt sig om stereon. Performance kan i princip inte uppgraderas alls (ingen sub, ingen CD-växlare etc) så alla dörrar är stängda. Enda vägen är att snyta fram ca 16.000 för en total uppgradering till High Performance och då är det nästan bättre att leta reda på en annan bil som har HP från början.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]