NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomcat
Hej Alle

Jeg er dansker og bor her i dejlige sverige.
Jeg har tidligere kørt en Astra GTC Diesel som havde service intervallet 3000mil.

Men da jeg købte min nye Volvo ville de have den til service allerede ved 2000mil?

jeg troede dieseler lå på ca 3000mil som standard.

Stoler Volvo ikke på sine biler?

\Tom
av tomcat
Har selv 2.0 Diesel.
Tak for tippet :)
av perbo
tomcat skrev:Har selv 2.0 Diesel.
Tak for tippet :)
Hej tomcat!Jeg har lige læst dit indlæg,og vil meget gerne høre om dine erfaringer med din 2.0D.Jeg venter på min nye V50 2.0 D med den helt nye PowerShift gearkasse,som kommer i Dec/Jan.Jeg forventer at den lander på godt 400000kr med stort set fuld udrustning.Du slipper jo en hel del billigere i Sverige..Hvor langt kører du på literen,og under vilke omstændigheder,støjniveau,fejl,komfort mm.?Jeg lånte en V50 2.0D som lå omkring de 15 km/l.,og som jeg syntes havde en rigtig fin motor med stor trækkraft og smidighed.Mvh Per
av tomcat
Hej Perbo

De faceliftede 2008 modeller er et godt skridt i den rigtige retning.
Kvaliteten er i top (specielt med Dalarö stoffet som er af samme materiale som dykkerdragter).
Så interiøret er der ikke noget galt med, bortset fra at knapperne til elruderne nok er lavet liige hurtigt nok rent designmæssigt.

Bremserne på de nye S40/V50 er noget middelmådigt. I og med jeg bor i sverige og kører meget skifter jeg bil ca hver anden år. Sidste gang havde jeg Opels GTC og der var bremserne LAAANGT bedre end de små der sidder på min S40.

Støjniveauet er 100% i orden. Den er tyst som graven, eller meget tæt på. Den er på længde med bmw, audi og tæt på mercedes.

Gearkassen er OK, dog ikke noget at ringe hjem om.
Diesel motoren er derimod kvalitetsmæssigt i top. De findes ikke meget bedre, heller ikke i min "gamle" GTC.

Da dieselmoteren generelt er lidt hissigere end andre diesel motorer (inkl. Audi's 2.0D) så bruger den også mere diesel. Forvent din powershiftede V50 køre ca 16km pr liter.

Til sidst, så er din ven DSTC. Udover mercedes tror jeg ikke du får bedre stabilitetskontrol end Volvo's.

btw.. Hvor meget måtte du give for powershiften?.. Da jeg købte S40'eren for ca 5 måneder siden havde de desværre ikke powershift som en option. Jeg købte 2008 modellen lige da den kom.
av Christian_m
perbo skrev:Jeg venter på min nye V50 2.0 D med den helt nye PowerShift gearkasse,som kommer i Dec/Jan.
Vad är prispåslaget för Powershift hos er?
av perbo
Hejsan och tak for svar!Powershift får samme pris som Geartronic,i DK ca.33500 Dkr.Prisen på min kommende bil er ikke kendt endnu;Jeg har lavet en reservation på en særlig udstyrsmodel med bla. regncensor,ecc,cruise,læder,motor/kabinevarmer m timer,info,alupaneler,læderrat,aluhjul og tågelys,som jeg så får en stor rabat på i fht. vejl. udsalgspris.Tomcat,hvad har du givet for din S40,I Sverige kan man vel også få rabat,og hvilket udstyr har du?Jeg har en V70 nu,og næste gang skal det være en lidt mindre bil.Den nye V70 er for stor og dyr til mit brug,koster fra ca.560000Dkr.Jeg syntes virkelig de faceliftede S40/V50 er et par rigtig flotte biler som kører super godt.En halv klasse højere end de gamle modeller.Har 2.0D ikke større bremser end de mindre motorer?I DK kører de på 16" fælge og de mindre på 15" ?

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]