NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perrra
hej jag undrar hur jag på bästa sätt ska montera ett extraljusfäste som man sätter bakom regskylten? ska man borra tills man kommer till balken och sen skruva självgängande skruv? även stagningen hur fäste ni den? beskriv gärna utförligt hur ni gjorde :roll:
av perrra
någon måste vell ha nå tips?:P
av perrra
har redan läst allt de men nu frågar jag om de går att göra på nå annat sätt för det där verkar vara ett himla bängel
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Det är en dec luft och ett gäng lager plast före balken, så det kan vara lite svårt att montera på annat sätt än att plocka lös fronten tyvärr.

Stabiliseringsstagen fäste jag med två små bultar i grillen. Finns tyvärr inte mycket stadigt att fästa i alls i hela fronten. Men det finns ju dom som borrat hål i plasten mellan grillen och huven, men det ser ju inte bara punchigt ut....
av perrra
lightons fäste verkar endast vara fastsatt i plasten, så det kanske håller om man bara fäster universalfästet i plasten? vad tror ni om de?
av perrra
nu har jag fått fast en universalhållare med 8 st splittnit sitter som berget=) någon som har något tips på hur jag ska staga 3 stora extraljus? gärna bilder
av flink
Fiffigt... kan ju funka bra :)

Det enda jag skulle oroa mig för är väl om man nu skulle råka vara emot ngt eller om någon annan skulle riva med sig skiten när man står parkerad.... då lär du ju bli av med hela kofångaren ;)

Men nu ska vi inte måla jävulen på tapeten bara för att möjligheterna finns! Man kan ju lika gärna klara sig hela livet utan att få en enda skråma på bilen!
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]