NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kpn33
min Yttertemometer på min volvo v50 krånglar. den visar ca 8-10 grader för lite på displayen. någon som känner till detta fenomen?
Användarvisningsbild
av matfo362
Visar den alltid ett visst antal grader för lite eller varierar felvisningen?

Jag har samma problem på en S40N '04. Varannan gång visar den korrekt temperatur och varannan gång dalar den uppåt och nedåt (även lite fram och tilbaka under färd), ofta ned till minus 5 - 10 och sedan ibland upp igen över noll, trots plusgrader.

Glappkontakt?
Användarvisningsbild
av #27
Kan vara glapp vid kontaktstycket i vänster fram dörr, givaren sitter i vänster backspegel..
av kpn33
matfo362 skrev:Visar den alltid ett visst antal grader för lite eller varierar felvisningen?

Jag har samma problem på en S40N '04. Varannan gång visar den korrekt temperatur och varannan gång dalar den uppåt och nedåt (även lite fram och tilbaka under färd), ofta ned till minus 5 - 10 och sedan ibland upp igen över noll, trots plusgrader.

Glappkontakt?
-ja , ibland så visar den rätt, men oftast fel.
Användarvisningsbild
av matfo362
Jag har tänkt fixa det vid nästa service, men hör av dig vad de säger om du kollar upp det.
av Dieselkungen
Det tränger in fukt i kontaktstyckena i framdörrarna. Detta skapar oxid på stiften. Först rengjordes dom och infettades. Det fungerar ett tag men blir ej bra. Detta ger fel som tex utebliven låsning, fel yttertemp samt srs-lampa lyser.
Volvo har nu tagit fram en ny "fuktsäkrare" kontakt som skarvas in i både dörren och A-stolpen.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]