- tor 11 okt 2007, 11:05
#139689
-Åkte till Skavsta en tidig morgon i förra veckan, det var dimmigt ute och temperaturen låg runt 0-grader. Efter någon halvtimmes körning (en två timmars resa) så märkte jag att sidorutorna började imma igen.
Höjde "grundvarvtalet" för fläkten under klimatinställningarna till "hög" utan att det hjälpte, sedan höjde jag varvtalet manuellt men förbättringen var liten.
Då jag jag kört olika volvomodeller genom åren så blev jag förvånad att den immade igen så lätt vid hög luftfuktighet ute.
Jag tror att "luftkvalitetssystemet" är boven i dramat och denna funktion är också urkopplingsbar.
Någon som har upplevt samma "symtom" som jag?
Höjde "grundvarvtalet" för fläkten under klimatinställningarna till "hög" utan att det hjälpte, sedan höjde jag varvtalet manuellt men förbättringen var liten.
Då jag jag kört olika volvomodeller genom åren så blev jag förvånad att den immade igen så lätt vid hög luftfuktighet ute.
Jag tror att "luftkvalitetssystemet" är boven i dramat och denna funktion är också urkopplingsbar.
Någon som har upplevt samma "symtom" som jag?
/Lennart
Beställd: V90 T6 Recharge Nordic Edition MY2026 Dark PlatinumGrey Metalliv
Kör nu: XC60 T6 Recharge Plus MY2023 Dark Thunder Grey Metallic
Tidigare ägt: V90CC D4 Adv Ed. Polestar MY2019
V60 Momentum BE T5 aut MY2015
V60 Momentum B D3 S/S aut MY2012
V70 D3 man MY2009
V50 D5 aut MY2008
S60 2,4T MY2002 BE
Beställd: V90 T6 Recharge Nordic Edition MY2026 Dark PlatinumGrey Metalliv
Kör nu: XC60 T6 Recharge Plus MY2023 Dark Thunder Grey Metallic
Tidigare ägt: V90CC D4 Adv Ed. Polestar MY2019
V60 Momentum BE T5 aut MY2015
V60 Momentum B D3 S/S aut MY2012
V70 D3 man MY2009
V50 D5 aut MY2008
S60 2,4T MY2002 BE