NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Jag har märkt att det tar ett litet tag, en halv sekund eller så innan bilen/motorn reagerar från det att jag tryckt ner gaspedalen. Inte mycket kan tyckas, men väldigt iriterande ibland. Blir lite småryckig körning i vissa situationer.

Är det någon annan som känner till det här? Undrar om det är en feature på den här modellen?! :)
Vill inte gå in på Volvo i onödan och riskera att få prata med en bärplockare igen.
av Psyko
_lucifer_ skrev:Jag har märkt att det tar ett litet tag, en halv sekund eller så innan bilen/motorn reagerar från det att jag tryckt ner gaspedalen. Inte mycket kan tyckas, men väldigt iriterande ibland. Blir lite småryckig körning i vissa situationer.

Är det någon annan som känner till det här? Undrar om det är en feature på den här modellen?! :)
Vill inte gå in på Volvo i onödan och riskera att få prata med en bärplockare igen.
Undrar jag vem som är bärplockare :roll:
av Hellrider
_lucifer_ skrev:Jag har märkt att det tar ett litet tag, en halv sekund eller så innan bilen/motorn reagerar från det att jag tryckt ner gaspedalen. Inte mycket kan tyckas, men väldigt iriterande ibland. Blir lite småryckig körning i vissa situationer.

Köp du en t5:a bärplockarn, om du vill ha snabb respons!
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Jag klarar mig så bra med det jag har, men tack för ditt uttömmande svar! Jag blev mycket klokare nu... :wink:
av Hellrider
_lucifer_ skrev:Jag klarar mig så bra med det jag har, men tack för ditt uttömmande svar! Jag blev mycket klokare nu... :wink:
Gött bärplockar´n,trodde väl att du skulle förstå!
av flink
Hellrider skrev: Köp du en t5:a bärplockarn, om du vill ha snabb respons!
Kul och se att ni känner er träffade. Jobbar på Bilia kanske?
Har ni inget vettigt att säga så håll er till Lunarstorm med era andra polare och lämna det här forumet till lite andra mer seriösa.

Inget ont om mekare... men märkesverkstäder är för ignoranta för sitt eget bästa.
av Psyko
flink skrev:
Inget ont om mekare... men märkesverkstäder är för ignoranta för sitt eget bästa.

Jaja...... du har varit på dom alla förstår jag :shock:
av flink
Psyko skrev:
flink skrev:

Jaja...... du har varit på dom alla förstår jag :shock:
Givetvis inte... men än så länge så är det ingen som lyckats motbevisa mig! Och jag har nog många som kan backa upp mitt påstående.
av Hellrider
flink skrev:
Har ni inget vettigt att säga så håll er till Lunarstorm med era andra polare och lämna det här forumet till lite andra mer seriösa.

Varför skulle jag känna mig träffad för att han köpt en slö 1,8 istället för en t5:a?är det också verkstan´s fel att han köpt fel modell??
av flink
Hellrider skrev:
flink skrev:

Varför skulle jag känna mig träffad för att han köpt en slö 1,8 istället för en t5:a?är det också verkstan´s fel att han köpt fel modell??
*suck* Nu är det väl ändå du som är slö (i huvudet). Läs inlägget nästa gång du skriver i en tråd. Vem har sagt nått om en slö bil?
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]