NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av air
Byta till amerikansk mjukvara men då får du andra plingande ljud när du gör något istället. Bältesvarnaren ska vara störande.
av MP
man kan lämna in den till en märkes verkstad så kan dom programera bort det
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
eller ta på sig bältet kanske....
av mojja
FiddeUBC skrev:eller ta på sig bältet kanske....
Var det frågan kanske?

Är oxå intresserad av om detta går att lösa e så himla irriterande att tala om för passageraren att denna idiot bil måste du sätta på dig bältet för att det ska vara tyst. Överförmynderi kallar jag detta
av Patcy
så man kan lämna in den på volvos serviceverkstäder så fixar dom det?
Någon som vet vad det kan kosta?
Användarvisningsbild
av Nexus
mojja skrev:
Var det frågan kanske?

Är oxå intresserad av om detta går att lösa e så himla irriterande att tala om för passageraren att denna idiot bil måste du sätta på dig bältet för att det ska vara tyst. Överförmynderi kallar jag detta
Frågan var hur man får bort ljudet och ett knep är att använda bälte som det är lag på :)
av GrandDanoise
grammse skrev:
mojja skrev:
Var det frågan kanske?

Frågan var hur man får bort ljudet och ett knep är att använda bälte som det är lag på :)
Dessutom så har nog sjukvården viktigare saker att lägga pengar på än att offra dem på något jon som krockat utan bälte på sig...

PS! Krocka i 50 mot tex. ett träd är som att hoppa från 3:e våningen, hur smart är det? DS!

/D
av Patcy
Okej killar :) jag kanske ska tillägga att jag ALLTID har bälte på mig och tvingar mina medpassagerare att ha det också då jag inte vill att någon annan dåre krossar mig vid en krock.
Men jag behöver inte ett störande ljud för att klara av det.

Vet inte om jag förstått rätt men hur känner bilen av när man har passagerare, eller piper det konstant när man åker ensam?

Nu är min lilla pärla "definitivt planerad", bara fyra veckor kvar ;)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bilen känner av när det finns en passagerare.
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]