NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Var glad att du läst det, så du redan från början är medveten om det, samt att du vet att Volvo uppmärksammat nått allvarligt fel och vill åtgärda det. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Lilja
Var glad att du läst det efteråt så du inte blev avskräckt och gjorde något så dumt som gått och beställt en bmw eller något istället :lol:
av Ragnarpe
Ola, jag läste nånstans i dag att det tydligen handlade om ett fel i en kabelstam i vindrutestolpen som förekom ofta till och med 2006. Svårt att hitta men nu har dom gjort det och åtgärdat felet och på senare årsmodeller ska det inte finnas.
av lilledanne
Hmm..min var på verkstad 4 gånger förra året..... och inget av de felen var kabelstammen... och på hedrande andra plats hittar vi Volvo S60 - sambandet - görs inte dessa bilar i Belgien ?
av air
lilledanne skrev:Hmm..min var på verkstad 4 gånger förra året..... och inget av de felen var kabelstammen... och på hedrande andra plats hittar vi Volvo S60 - sambandet - görs inte dessa bilar i Belgien ?
Jodå de görs i Gent båda två.

Vilken lista kommer S60 tvåa i?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Aha det är tydligen inte bara jag som har problem.
Har lämnat in bilen ca 25 gånger på 2 år och 9 månader 6300mil.
De sista mänaderna har det dessutom börjat bli dyrt, då goodwillen är obefintlig och delarna är dyra som guld och extremt ömtåliga.
av agb007
Min -06 som aldrig haft ett el-problem fick uppgraderingen och det ledde till 3 verkstasbesök på en månad.
av Ragnarpe
lilledanne, Blixnabb och agb007: Vad har ni för årsmodeller och vad är det för
fel ni haft?

Själv har jag en -07 och det är inga problem med den, men som jag skrev i en
annan tråd så är det inte mekaniken i dagens bilar som krånglar utan den där
förb...de elektroniken.

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Ja visst fungerar det. Tänk bara på att[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]