NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja som topic låter e det denna betäckning som e svart??

Har nu också fått prelimenär leverans vecka på en D5 manuell summum o det blir v5 nästa år.

Fan vad tid det ska ta att bygga ihopp min bil då:(
Men inte gråter jag för det min bil vart ju värderad i juni å det inbytespriset står sig ju fram tills min nya bil e värderad.

Kan lova att volvo inte kommer kunna sälja den för det dom bytt in den för:)

//mojja
av jensam
Jag läste nyligen på biltorget.se att en inbytesbil inte får gå mer än 200 mil från värderingstillfället till dess att bilen faktiskt byts in. Om den har gjort det kan säljaren begära att få bilen omvärderad. Kanske kan vara nåt att tänka på eftersom din nya bil kommer så pass långt efter värderingstillfället?

-
http://www.biltorget.se/default.asp?ind ... ink=fragor
-
mojja skrev:Ja som topic låter e det denna betäckning som e svart??

Har nu också fått prelimenär leverans vecka på en D5 manuell summum o det blir v5 nästa år.

Men inte gråter jag för det min bil vart ju värderad i juni å det inbytespriset står sig ju fram tills min nya bil e värderad.

//mojja

Står på min orderbekäftelse "skulle bilen köras mer än 200 mil innan den lämnas i byte avräknas 3,50 för varje överskjutande mil.Känns ju sådär bra med volvos snabba leverans tider :shock:
av jensam
Verkar som om vi tänkte på exakt samma sak samtidigt... :)
foiltech skrev:

//mojja
Står på min orderbekäftelse "skulle bilen köras mer än 200 mil innan den lämnas i byte avräknas 3,50 för varje överskjutande mil.Känns ju sådär bra med volvos snabba leverans tider :shock:
Står samma sak på min orderbekräftelse fast med en skillnad.... dom drar bara av 3kr per mil :D
Senast redigerad av 1 Phyxius, redigerad totalt 0 gånger.
av foiltech
jensam skrev:Verkar som om vi tänkte på exakt samma sak samtidigt... :)
hehe såg det :lol:
av mojja
foiltech skrev:
Står inget sådant någonstans i min orderbekräftelse o inte har säljaren sagt något om det innan så jag ringde till honom efter att jag läst detta och för min del spelade det ingen roll hur mycket jag kör min bil e redan värderad.

Verkar som att ni handlat från snåla säljare:)

//mojja
XC90_Executive skrev:
"Läder Mörkgrå 5D77"

Så ja, det är svart!
Tackar så mycket..

M.v.h mojja

P.s det sa även säljaren idag.D.s
Användarvisningsbild
av Jensen
mojja skrev:
foiltech skrev:
Står inget sådant någonstans i min orderbekräftelse o inte har säljaren sagt något om det innan så jag ringde till honom efter att jag läst detta och för min del spelade det ingen roll hur mycket jag kör min bil e redan värderad.

Verkar som att ni handlat från snåla säljare:)

//mojja
Låter ärligt talat som att du talat med en oerfaren/ny säljare, denna text står med på första sidan utav ordersedeln samt orderbekräftelsen.
Jag kan säga att man normalt sett t.o.m värderar bilen en gång till innan leverans pga 5-6mån lev tid är för lång tid för att en värdering skall vara giltig.
Under en så pass lång period så har man fått minst 2nya värderingslistor. Det jag kan tänka mig är att du kanske får detta pris pga du hade ganska mycket problem med din bil, ett scenario till är att handlaren dealat med Volvo när man haft så mycket fel på sin bil, därför bryr sig inte handlaren om att omvärdera din bil.
Man kommer alltså få ett stöd för att man tar in din bil alldeles för högt,
OBS att detta enbart gäller när man haft "problembilar"

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]