NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

sedan 2 veckor tillbaka after en reeal test av mina turbo hästarna råkade jag tappa kraften helt plötsligt,d.v.s att bilen går nu utan turbo måste ja säga...

har kollat motor ,inga lekag,inga kosntighter jag märker.
har nämligen kollat alt det möjliga utan resultat.

vid start så flög bilen så snabbt som helst ,men nu känns det som om jag kör en traktor.

har funderatat och fått tisps på att rengöra bensin filtret,fast jag har kollat under bilen och vid motor ,men hittar inga såna som jag begriper på som skulle liknar en sådan.

är tacksam om någon har erfaranheter om detta

tack :?: [/b]
av NickeT5
Hej det är nog map sensorn som sitter på intercoolen som lagt av.

Den blev som en sug motor när den la av för mig. Bilen ladda typ 0,1-2 bar bara.

Jag fick inga felkoder för detta.

Ett tips bara!
Tror inte på filtret.

MVH
NickeT5
Användarvisningsbild
av StefanV50
hur åtgärdade du problemet? och förresten var exakt sitter den där saken du nämnde d.v.s map sensorn (intercoolen)?
kan jag se om den är lagt av eller ej?

tusen tack för hjälpen
mvh
av NickeT5
Jag bytte map-sensorn. Du behöver en VST(volvosfelsökningverktyg) eller liknade för att kolla om den är ok. Det går nog att mäta den också med en multimeter. Men vet inte vad den ska visa när den är ok.
Den sitter på intercoolen/laddluftskyl. Ta bort plasten runt höger dimljus i fronten så ser du den sitta på röret som går in i gaveln på intercoolen.
Det är en svart givare som sitter med en skruv. Kolla även så att det inte bara är fukt i kontakten. Den sitter ju lite utsatt för fukt.

//Nicke T5

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]