NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Byter man tillräckligt mycket så. Men det är nog ingen bil som håller i 25000mil direkt! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Micke_d
Autotech har ett 340hk kitt på G :-) och dom har inte öppnat motorn och den har inte gått sönder efter en hel sommars plågande :-)

S60 T5 grenrör 19T agg nya spridare och lite E85 , å en redig mapning ... kanske kommer som ett färdigt kitt till nästa sommar eller kanske lite tidigare :-)
Användarvisningsbild
av Funk
Om jag tolkade det hela rätt så är det bara ett turboaggregat som kan leverera effekt till 340hkr, inte en komplett lösning..

/Thomas
av dali
Jo, reagerade på att det inte stod något om programvara. Det verkar vara nytt aggregat och ny dumpventil, borde rimligtvis vara omprogrammering också.
Användarvisningsbild
av Micke_d
[citat]S60 T5 grenrör 19T agg nya spridare och lite E85 , å en redig mapning [citat]

En redig mappning (mjukvara som tar minst en dag att ta fram ) nya me7 är lite små svåra att få bra när man ska byte lite hårdvara ... kittet finns inte än men kommer komma ...
av KentNyberg
Menar ni att Autotech snart erbjuder chiptriming till 340 hästar till S40 T5 och detta utan att öppna motorn?
Så med andra ord: för mig som rattar runt en S40 T5 awd så kommer det snart vara möjligt att få drygt 120 hästar extra? 8)
Någon idé om pris för detta?
av dali
Beror på vad du menar med att inte "öppna motorn" ... turboaggregat, grenrör och spridare byts ju ut. Utan att vara det minsta insatt i Autotechs kit så skulle jag gissa på att det hamnar mellan 25-40.000 med de prylarna.
Användarvisningsbild
av Funk
Menar ni att Autotech snart erbjuder chiptriming till 340 hästar till S40 T5 och detta utan att öppna motorn?
Så med andra ord: för mig som rattar runt en S40 T5 awd så kommer det snart vara möjligt att få drygt 120 hästar extra?
Någon idé om pris för detta?
Frågan är väl vad drivlinan på en AWD tycker om all denna effekt och vrid...

/Thomas
av NickeT5
Det är nog inga problem med AWD det håller ju på S60R.
Får byta vinkelväxen till s60 eller XC90 V8 annars.
Men visst det är en svag länk.
Men FWD är inga problem. släng i en "riktig" diff också så blir växellådan skott säker.

Har både kört och åkt med i ATM:s V50 den går kanon!
Det är bara lite små fix kvar sedan är kitet klart.

För min del är jag mer än nöjd med steg 2.
Det får räcka det blev lite för mycket i 850:n 460+ i bruksbilen. :wink:

//Nicke T5
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]