NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Larre
Är det någon som känner till om Volvo har några planer att erbjuda manuell växellåda i C70 D5, samtidigt som Volvo gör detta i V50/S40 D5 i höst?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det borde ju komma samtidigt. C70 kommer ju också med 2.0D motorn
Användarvisningsbild
av metal
Jag skickade Volvo en fråga om manuell låda till S40/V50 D5 och fick svar förra veckan ( 10 / 8 ) att man bör kunna lägga en beställning med manuell låda "inom en månad". Sen om detsamma gäller för C70 D5 kan jag inte svara på, men det skulle ju vara ganska troligt tycker jag.

Jag tänkte höra mig för närmare hos någon Volvohandlare i början på september och höra vad de säger.
Användarvisningsbild
av Larre
Tack för era svar.

Har haft kontakt med min Volvosäljare nyss och han har INTE fått information om att S40/V50 D5 kommer med manuell låda, ej heller något om C70 D5 i samma fråga. Men han lovade återkomma om det.
av dali
Det verkar som om Volvo medvetet håller sina återförsäljare lite i mörkret. När faceliften var på gång pratade jag med lokala Volvohandlaren och han visste ingenting ... jag hade mer info om den än han hade. Förklaringen var att Volvo givetvis vill att man ska sälja de bilar som finns nu, inte det som kommer om en månad/ett halvår/nästa år.
Användarvisningsbild
av Larre
Fick i dag besked från min säljare om att C70 D5 kommer med manuell låda. Han sa dock inte när. :D
av felde
Larre skrev:Fick i dag besked från min säljare om att C70 D5 kommer med manuell låda. Han sa dock inte när. :D
Den går att beställa nu! kolla på volvocars.se
Användarvisningsbild
av Larre
Nice! :D

50 Nm extra jämfört med om man väljer automatlåda ser det ut som.

Produktionsstart v 46, sägs det.
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]