NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Är det någon mera som beställt r-design o fått något leverans datum?

Min bil kommer inte fören i början på november har redan väntat i 10 veckor..

M.v.h mojja
av patrik83
Var i Alingsås i förrgår och beställde en ny C30 med R-design och den kommer att komma till hamn i Göteborg mellan den 3-9 november! Därifrån tar det sedan ytterligare ca 5 dagar tills man kan hämta den hos bilhandlarn!

Tycker själv att väntetiden är fruktansvärd, jobbar själv på Volvo Torslanda och får hela tiden höra att det går dåligt för Volvo (senast igår fick vi veta att ytterligare 250 personer kommer få lämna sina jobb), men beställer man en ny bil får man vänta mellan 3-4 månader! Det säger ju sig självt att de ljuger, med denna väntetid så går det inte dåligt!

Kan dock vara så att R-design paketet är nytt från i höst och att det inte sätts i produktion förrän senare, därav vår väntetid!

Mvh/

Patrik
av bilgalen
Finns det några bilder nånstan på S40/V50 med R-design?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Här kommer bilder...

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har sett en exakt kopia av S40in ovan. Tycker att "R-design" är riktigt, riktigt snyggt!
av matzen10
Det tillbehöret finns inte på Volvocars hemsida, väl? Jag har tittat men inte kunnat välja till det.. Vad ingår och vad är kostnaden?

M V H
---> Matz
av bilgalen
Det där såg inte tokigt ut alls. Någon som har bilder på V50:n med?
Användarvisningsbild
av Kostas
patrik83 skrev:
Tycker själv att väntetiden är fruktansvärd, jobbar själv på Volvo Torslanda och får hela tiden höra att det går dåligt för Volvo (senast igår fick vi veta att ytterligare 250 personer kommer få lämna sina jobb), men beställer man en ny bil får man vänta mellan 3-4 månader! Det säger ju sig självt att de ljuger, med denna väntetid så går det inte dåligt!

Fick inte du skriva på ett avtal om tystnadsplikt när du började på Volvo?
Du ska inte skriva här vad du hör på ditt jobb, tänk på det
av patrik83
Kostas...

Dessa uppgifter är offentliga för alla, om detta rapporterar GP regelbundet! Om du läser tidningen så vet du att det stämmer! Det är för övrigt därifrån jag fått veta det jag skrivit!

Skulle aldrig komma på tal att skriva något som man inte får! Läs på nästa gång innan du hugger på inlägg sådär!

/Putte
Användarvisningsbild
av Kostas
patrik83 skrev:Kostas...

Dessa uppgifter är offentliga för alla, om detta rapporterar GP regelbundet! Om du läser tidningen så vet du att det stämmer! Det är för övrigt därifrån jag fått veta det jag skrivit!

Skulle aldrig komma på tal att skriva något som man inte får! Läs på nästa gång innan du hugger på inlägg sådär!

/Putte
Varför skriver du inte det istället då.....just att du LÄST det i GP? Du skriver ju att du får HÖRA på ditt jobb.
Tänkte bara på ditt eget bästa. Det finns säkert Volvochefer som är medlemmar här oxå......
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]