NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Hade min bil inne på service i veckan och på pappret som jag fick står det specificerat vilka saker de har bytt och fyllt på. Där står bland annat specificerat "Propp" Vad är det? :?:
av DanneF
FiddeUBC skrev:Hade min bil inne på service i veckan och på pappret som jag fick står det specificerat vilka saker de har bytt och fyllt på. Där står bland annat specificerat "Propp" Vad är det? :?:
tjena,
det kan inte vara "olje pluggen" dom menar? , den byts vid varje service.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, tackar för snabbt svar. Konstig benämning.

Problemet är att nu när jag skulle tanka bilen första gången efter servicen så kan jag bara tanka 3liter sen hoppar handtaget ur sen 3 liter till sen 3 liter till, halv tank tog gott o väl 2minuter....

Fruktansvärt irriterande, frågan är om de har varit o rotat med nåt vid tanken, det var ju lixom inte där de skulle greja. :evil:
Användarvisningsbild
av jihed
Det har jag varit med om några gånger, med olika bilar varje gång tror jag. Så det har nog garanterat med pumpen att göra.
av Frigge
FiddeUBC skrev: Fruktansvärt irriterande, frågan är om de har varit o rotat med nåt vid tanken, det var ju lixom inte där de skulle greja. :evil:

Det är OMÖJLIGT att dom skulle "greja" något med tanken på en vanlig service.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Japp jag tycker också det är konstigt att de skulle ha grejat med tanken.
Verkar nästan som om luftningen till tanken är igentäppd.

Ska testa o tanka igen idag fast på en annan pump. :???:

Kan tillägga att det är en flexifuel.
Användarvisningsbild
av C.W.
Frigge.
Byter man verkligen oljepluggen vid varje service.
Är det inte bara metall packningen som byts? :?:
Användarvisningsbild
av #27
C.W. skrev: Byter man verkligen oljepluggen vid varje service.
Är det inte bara metall packningen som byts? :?:
På 1,8/1,8F så byter man plugg vid varje oljebyte.
av zewe
på vissa gammla bilar är pluggen magnetisk för att ta upp eventuella metallspån, kan vara nått dyligt
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Humm kanske stämmer.

Jaja, det hela har löst sig nu, pumpen måste pumpa i raketfart för jag testade senare en annan på en annan jet mack och där funkade det perfekt.

Två veckor är ju ingen big deal.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]