NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Evil Angel
Volvo tonar bara rutor när du betäller nybil annars får du lämna in det på ngnannan rekond firma eller glasmästare du kan alltså inte lämna in den på volvoverkstad för att få det tonat.

Jag lämnade in min bil på en glasmästare i kungälv han tog 3400:- för 7 rutor tycker att det är överkommligt.
Användarvisningsbild
av djfigge
Jag fick betala 3000:- för 5 rutor, helt ok de med.
Användarvisningsbild
av poseidon
Volvo tonar inte rutorna på s40/V50 från fabrik. Antagligen för liten volym för att det skall bli lönsamt. De lämnade bort min V50 till nån firma som la på Lelax solfilm. 3500 kr kostade det och jag är grymt nöjd. Lite mörkt å backa på vintern bara.... Tog mörkaste färgen, skulle nog räckt med den mellersta.
av fejkroddarn2
poseidon skrev:Volvo tonar inte rutorna på s40/V50 från fabrik. Antagligen för liten volym för att det skall bli lönsamt. De lämnade bort min V50 till nån firma som la på Lelax solfilm. 3500 kr kostade det och jag är grymt nöjd. Lite mörkt å backa på vintern bara.... Tog mörkaste färgen, skulle nog räckt med den mellersta.
Samma sak med min c30. Kom en firma till min åf och fixade toning strax innan leverans.
Användarvisningsbild
av hollan
volvo/bilia skåne tonar rutor 4200:- för 5rutor finns ljus mellan o mörk och angående biltema för 49:- ja ord är nog överflödiga där 8)
av tofo
Man kan förstå att Volvo inte vill gör sina snygga bilar fulare genom att sätta in mörkare rutor bak. Jag tycker bilar med solfilm på tillåtna rutor är fördj..ligt fult. Att det dessutom ökar risken för olyckor gör inte saken bättre.
av mojja
tofo skrev:Man kan förstå att Volvo inte vill gör sina snygga bilar fulare genom att sätta in mörkare rutor bak. Jag tycker bilar med solfilm på tillåtna rutor är fördj..ligt fult. Att det dessutom ökar risken för olyckor gör inte saken bättre.

Jag tycker det e så förbannat snyggt med tonade rutor så att jag idag beställde tid för toning på 7 av min bils 8 rutor :D

P.s kan tala om att det kommer kosta mig 3k med den ljusaste toningen.

M.v.h mojja
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]