NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svartsvart
Hej

Är lite inne på att byta ut min Peugeot 107 mot en C30 men tvekar lite på grund av att jag tycker 1.8f är i klenaste laget. Har iofs bara testat en V50 med denna motor men upplevelsen torde vara snarlik.

Så det jag undrar är således om det är troligt att det skulle dyka upp lite flera miljöklassade alternativ till C30n under det närmsta halvåret eller så? Vad tror ni? Nya V70 får ju 2.0f men så vitt jag har förstått är det inte samma 2.0 motor som sitter i C30...

BMW 118d blir ju miljöklassad nu i september, känns det troligt att kanske volvo skulle arbeta om 2.0d så att den klarar "den magiska gränsen" för att hänga med i konkurrenterna?
av Doby
Tror det blir svårt att få ner 2.0d från 150 till 120 gram...kanske då 1.6d. Men om jag fick välja mellan en 118d och en c30 så skulle jag lätt ta 118d. Bmw är mkt roligare och har större bagage. Tror tyvärr att volvo kommer snöa in på etalnol, dom är ju inte direkt ledande inom miljöområdet.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]