NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
Hej!

jag funderar på att sälja min volvo V50 innom snar framtid,

vad tror ni att man får för den ca?

V50 Flexifuel -06 4200mil
-Svartmetallic
- Kinetic
-Teknikpaket (Xenon,regnsensor,parkeringssensor,Highperformance)
-Cd växlare
-Elinfällbara backspeglar med markbelysning
-Nivåsensor på larm
-Nyckelavstängning på airbag
- T tech klädsel i svart.
-15 tums alufälgar sommardäck
-15 tums alufälgar till vinterdäck

tänkte slänga ut den på blocket i aug när vägtullarna i sthlm sätter igång, hjälp mej me ett vettigt pris :)

tack på förhand!
av dali
Du kan knappa in regnumret här så får du en idé om prisnivån. Blocket är dock en bättre värdemätare eftersom du kan begränsa urvalet till i din egen region.
av DanneF
jag har testat både sätten o värdera, men va tror ni, skulle man som köpare kunna betala 180.000:- för bilen?
Användarvisningsbild
av _lucifer_
DanneF skrev:jag har testat både sätten o värdera, men va tror ni, skulle man som köpare kunna betala 180.000:- för bilen?
Man får oftast tänka på att det är skillnad på bilfirma och privatförsäljning. Nu har ju du visserligen nybilsgaranti kvar på bilen, men hos en bilfirma har du oftast lite bättre garantier ändå. Sen har du oftast lättare att ta ett förmånligare lån om du köper via bilfirma.

Så du får nog kanske backa 10-20' skulle jag gissa, om inte mer???!
Hittade ingen privat V50 1,8F i samma skick för att kunna jämföra.

[EDIT]

Såg just att du hade en hel del utrustning, så du kanske får en del kulor för det...?! :???:

[/EDIT]
Användarvisningsbild
av Jensen
Vi sålde en 07(Bilia HN) med samma utrustning som du har samt
endast 1300mil på mätarn för 190tkr inkl 24 mån garanti.
Jag tror att 180tkr vid en privatförsäljning är lite högt.
Användarvisningsbild
av poseidon
Extrautrustning har inget andrahandsvärde. Ok, vissa saker typ xenon å nivåreglering kan ju var värt något. Men eftersom du har en bil som det finns väldigt många av på blocket så åker folk bara någon annanstans om de inte är nöjda med pris/utrustning.

Sen beror det på vart man bor och hur brottom man har.
Användarvisningsbild
av SpTnC
poseidon skrev:Extrautrustning har inget andrahandsvärde.

När vi säljer våran bil för att köpa ny hos Volvo så får vi tex, 10000 extra bara för att vi har kjolpaketet på.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
SpTnC skrev:
poseidon skrev:Extrautrustning har inget andrahandsvärde.

När vi säljer våran bil för att köpa ny hos Volvo så får vi tex, 10000 extra bara för att vi har kjolpaketet på.
Ni har båda rätt.. även om 10.000,- lät rätt mycket bara för kjolpaketet.
Extrautrustning är ju sällan något som man brukar räkna in i värderingen av bilen, ingen betydande summa iaf.
Men är det så att det finns många likvärdiga bilar så är ju självklart en bil med mer utrustning ofta lättare att sälja, vilket i sin tur kan medföra att man kan få lite mer för den bilen.

Men det finns ju en del undantag som AC, dragkrok etc. som bilar utan dessa kan vara väldigt svåra att sälja och då kan bli väldigt billiga. Nu är ju AC standard på så gott som alla bilar, men det var bara ett exempel. :)
av DanneF
nu börjar det snart bli dags o sälja v50in, så ni som jobbar på bilia och andra återförsäljare med begagnathallar, är de bra sug efter begagnade flexifuels nu me tanke på trängselskatten som börjar imorron?

sedan tänkte jag även höra mej för, vad tror ni att ett par Zaurak silver bright med sport còntact 2 däck 5mm kvar är värda om man säljer löst?

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]