NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ragnarpe
Såg den här bilden och tycker att instrumentbrädan i snart nedlagda V70 är vacker:

http://www.jagrullar.se/forum/album_page.php?pic_id=647

Förra V70:s bräda var också snygg, men tittar man på den nya modellen, nya S80 och inte minst S40/V50:s inredning så märks det tydligt och väl att någon designklåpare från Ford varit framme och totalt förstört utseendet på bräda och inredning.
Själv kör jag en V50 och är nöjd med bilen, men ibland när jag tittar på
instrumentbrädan så trivs jag inte.

Nåja, smaken är som bakom, dvs delad, men vad tycker ni andra?
av iDrive
Jag tycker att V50s instrumentbräda är helt OK.
av igmab
Jag tycker också att den är snygg...
Men det är ju min bil ;-)

/Martin
Användarvisningsbild
av poseidon
Snygg men grymt opraktisk! Ett litet fack för solglasögonen hade inte skadat, det som är bakom konsolen måste man ju bryta handen för att komma åt.
av Doby
poseidon skrev:Snygg men grymt opraktisk! Ett litet fack för solglasögonen hade inte skadat, det som är bakom konsolen måste man ju bryta handen för att komma åt.
Köp till ett då, finns på hos volvohandlarna.

Faceliften har betydligt bättre förvaringsmöjligheter. Volvos interiör är grymt snygg, kollar tex BMWs plottriga och fula stereo- och AC-anläggning, fult som stryk. Volvon är riktigt stilren, kanske lite funkis.
av iDrive
Doby skrev:
poseidon skrev:Snygg men grymt opraktisk! Ett litet fack för solglasögonen hade inte skadat, det som är bakom konsolen måste man ju bryta handen för att komma åt.

Faceliften har betydligt bättre förvaringsmöjligheter. Volvos interiör är grymt snygg, kollar tex BMWs plottriga och fula stereo- och AC-anläggning, fult som stryk. Volvon är riktigt stilren, kanske lite funkis.
Jag håller inte med att BMWs intredning är plottrig och ful.
Snarare tvärtom, BMW har den absolut bästa förarmiljön man kan tänka sig enligt min åsikt men jag är väldigt nöjd med min V50 för de pengar jag har gett.
av Christian_m
Doby skrev:
Om du syftar på förvaringsprylen som man monterar istället för kurvhandtaget vid förarplatsen så är det totalt värdelöst, har ännu inte förstått vilka solglasögon som ska få plats där, inga av mina ryms där och på swedespeed gnäller amerikanarna över alla skandinaver som måste ha grymt små solglasögon :lol:

Köp rekommenderas alltså inte, men vill man ändå ha ett så är det bäst att ta med sig brillorna (som alltså bör vara av modell X-small och testa om de får plats innan man köper hållaren.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]