NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t504
Var ute och körde idag och tyckte att bilen kändes lite seg,och då var jag tvungen att testa , märkte då att turbon inte laddar,har jag bilen avstängd
startar den och drar iväg så känns det som den vill lite i början men inte sen.det finns inga fel meddelanden o bensinförbrukningen är som vanligt
är det någon som vet vad det kan vara för fel?
Bilen är en V50 t4 -04
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av poseidon
Kanske har Wastegaten kärvat och står öppen hela tiden vilket gör att du inte kan få något laddtryck. Vet inte om det är krångligt eller dyrt....
av t504
får nog kolla upp detta ,vet inte ens var den sitter och hur den ser ut.
tack för tipset.
Användarvisningsbild
av poseidon
Wastegaten sitter inne i turbon, men har en arm som sticker ut som går till en vakuumklocka. Denna arm är i grunden jättetrög så om du försöker röra den lite kommer du nog ändå inte lyckats.
Kolla så att alla slangar sitter som de ska till klockan. Eftersom det är luft så gör minsta hål att det blir tryckfall och laddbortfall. Men akta dig det är skitvarmt så vänta tills det svalnat.
av LOTEZ
t504 skrev:Var ute och körde idag och tyckte att bilen kändes lite seg,och då var jag tvungen att testa , märkte då att turbon inte laddar,har jag bilen avstängd
startar den och drar iväg så känns det som den vill lite i början men inte sen.det finns inga fel meddelanden o bensinförbrukningen är som vanligt
är det någon som vet vad det kan vara för fel?
Bilen är en V50 t4 -04
Tacksam för svar
Kolla om du har rätt motor!
V50 med T4 motor byggs inte utav VOLVO :twisted:
av t504
Bilen fungerar igen turbon laddar hela vägen utan att släppa måste nog vara wastegaten som kärvat , frågan är nu hur länge håller det?
Jag har bytt motor från en t5 till en t4 för bättre drag skojar bara
kan inte förklara hur det kunde bli så fel.
tack för all hjälp.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]