NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _flex_
När jag ska tanka så pyser det ur tanken när jag öppnar den, misstänker att det är avluftningen.

Så är det någon som har en anning hur man kommer lättast åt den och var den sitter? Eller är det något annat som är galet, hade den på service men glömde att fråga om den där grejjen.
Användarvisningsbild
av niz_se
Troligen inget att oroa dig för... Min -04:a pyser också när jag öppnar tanklocket!

Jag är ingen expert på sånt här, men jag tror att på moderna bilar så strävar man efter att hålla ett undertryck i tanken. För att hålla kvar skadliga ånger som inte ska läcka ut. Är väl det undertrycket som släpper när vi öppnar locket...

Nån annan, bättre lämpad, får gärna förklara om jag är ute och cyklar! 8)
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Du är nog på rätt spår... Pyser ur min -05:a också. Samma på en Mercedes jag hade tidigare.
Användarvisningsbild
av jhedin
Det ska vara så. Det finns ett system (kommer inte ihåg vad det heter) som håller undertryck i tanken just ur miljöskäl.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Jag reagerade på samma sak då jag hört många säga att det aldrig får vara övertryck i tanken pga explosionsriken...!?!
Men det var förr i världen då tekniken/matrialen kanske inte var lika avancerade eller folk kanske inte viste bättre? :???:

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]