NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emil889
Hej alla,

Har ett grymt irriterande problem på min C30 -07. När man sätter dieselvärmare med timer så verkar den enbart fungera på eftermiddagen men sällan/aldrig på morgonen. Ah enkelt tänkte jag och ändrade klockan 12 timmar så att 08.00 på morgonen vad 20.00 och tänkte att jag säkert löst problemet.. icke :x

Flera gånger senaste veckorna har värmaren fungerat utmärkt när man sätter den vid 16-17 tiden inför hemgång från jobbet men den har aldrig gått på morgonen när man helst vill att den ska gå.

När man kliver in i bilen står det bara "Tidur för bränslevärmare aktiv..", det är som att den aldrig triggas och kör igång fast "trigger-tiden" passerats utan problem.

Startar jag bilen när det är kallt så går värmaren igång automatiskt så själva värmaren verkar fungera helt okej. Ryker en del precis vid uppstarten men sen tuffar den på bra så det känns som att det är något annat som strular här.

- Testat att ladda batteriet
- Testat att "felvända" klockan 12h
- Testat att använda både timer 1 och 2 för att starta värmaren

Någon som har en idé om vad man kan göra för att lösa problemet? Tack! :-)

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]