NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har en Volvo v50 1,8D som går jättebra och startar alltid direkt men när den har stått över natten eller en hel dag på jobbet och jag ska starta den så startar den direkt men sen efter ca 5sek så för den och då får jag låta den tugga på startmotorn i 1-3min och sen startar den och går hur bra som helst och jag kan köra 40min utan några mer problem o stanna o starta den vid flera affärer bara den är varmkörd typ.

Innan va de här bara väldigt irriterande men nu har de ju hänt att jag har kört slut på batteriet innan den har startat och blivit stående men när de hände så fick jag starthjälp med startkablar och så startade den rätt fort.
Den har rullat ca 30 000mil och partikelfiltret är rengjort för ca 2000mil sen
Vad kan de va för fel? Kan de va luft i systemet? Men då borde väll de ha försvunnit efter man har kört så mycket?
Den går jättebra annars den drar kanske lite olja men inte mycket alls och ett luft rör till turbon har spruckit så de har hänt att de har läckt och då är den seg som fan men för de mesta är de tätt och då drar den på som vanligt

Tacksam för all hjälp jag kan få
Med vänlig hälsning,
Senast redigerad av 1 Wagenius, redigerad totalt 0 gånger.
Ja du har helt rätt de är en 1,6d jag vet inte vad jag fick de ifrån men ändrade de nu, okej men då ska jag kolla upp de o se om jag hittar nått, men detta har varit ett problem sen i maj typ och sen för 1månad sen så slutade de helt och den gick bra hela tiden men nu har de börjat igen, men du tror ändån att de kan va detta då? Vet du om de är något överjävl… o byta själv eller brukar de gå lätt, skippar ju gärna en verkstad om det går
Brukar inte vara så svårt att hitta om man vet vad man skall leta efter. Helt klart bränslerelaterat och jag skulle gissa att verkstaden börjar med att byta bränslefiltret av gammal vana. Har du en läcka på bränsle till motor så brukar den inte starta alls. Är det på returen så brukar trycket försvinna när den stått en stund.
börja med att titta och se om du kan hitta felet. En svart smet är det tydligaste tecknet men läcker det mycket så kan du nog se var det är ändå. kolla noga infästningen av stålrören på torpedväggen som varit uppe för diskussion på forumet tidigare,

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]