NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Korkskruven
Hej, fick underkänt på besiktning på ljusinställningen på min V50 -08 (halogen), tillsammans med för dålig effekt på handbromsen.
Vi kör bilen väldigt lite, så bakskivor är rostiga och måste bytas igen :s

Så jag lämnade in den till verkstan för att bekräfta detta samt fixa ljuset, men de återkom med att det inte går då justeringen har rostat fast...
De vågar ju dra sönder något, men jag kanske lika gärna skall försöka innan jag letar nya strålkastare?
Om jag sen försöker hitta dessa på skroten, finns det något sätt som jag kan kontrollera deras funktion lätt på plats?
av flub
Angående ljusinställningen.
Är den fastrostad? Är väl mest sprödplast som brukar kärva i justeringen. Lite silikonspray brukar kunna få igång det hjälpligt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Spraya rostlösare och vänta några dagar innan du försöker skruva. Går det så går det, ljuset måste ju justeras så det blir rätt.
Du har väl inte köpt Biltemas halogenlampor? De kan ha helt fel ljusbild så att besiktningen anser att strålkastarna måste riktas ner. Been there.. :-/
Problemet kan alltså försvinna om man sätter i riktiga lampor.

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]