NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lukr
Hej!

Mer ambivalent är svårt att vara. Har beställt en V50 2.0d momentum. Jag kan inte bestämma mig om jag ska sportchassi eller inte! Finns det någon som har provkört v50 med och utan sportchassi och som kan ge något bra tips?

stort tack på förhand

/Kristoffer
Användarvisningsbild
av niz_se
Klart du ska ha sportchassi :!:

Jag skulle inte kunna tänka mig en bil utan...
Enda tråkiga är att man inte kan kombinera med automatisk nivåreglering som man kunde på V40 :(

Aktiv körning blir mycket trevlig och jag upplever inte det som att bilen blir särskilt stötig. Då tror jag att stora fälgar påverkar mer...
av dali
Provkör. Det går inte att fråga andra om sportchassi är stötigt eller inte, det finns de som tycker att en bil som är sänkt 45 mm och kör på 20"-fälgar med ett varv tejp runt är lite för mjuk ...
av EPA
Klart du ska ha sportchassi.
Jag har det på min V50 T5 och upplever den inte som stötig.
av plamek
D5:an är rätt framtung märker jag, den kränger en del. Sportchassi hade jag gärna haft om man inte kör på dåliga vägar. Vet inte hur mycket markfrigång man tappar, men i norrlands inland vill jag inte ha sportchassi... Vägarna där man ska köra får bestämma en del...
av lukr
Tack för svaren. Det blev 17" Spartacus istället för sportchassi...

Återigen tack
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]