NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hygren
S40N -06

Håller man inne låsknappen på fjärren så åker rutorna upp, men ned kan jag inte få att funka. Vad jag förstår ska man bara hålla inne öppnaknappen? Funkar inte...

Tips??

/Peter
Användarvisningsbild
av Appel
Jag tror att det är bortkopplat från och med 06 pga av för många nedhissade rutor av misstag. Kan dock aktiveras med VIDA av volvoverkstaden.
av hygren
Kostar det något att be Volvo göra detta, eller ska jag vänta och göra det i samband med service och kanske få det på köpet?

Är väl inte den viktigaste funktionen direkt, men lite kul att ha.
Användarvisningsbild
av Appel
Det kostar säkert ett par hundringar, men som du säger, det kanske går att få till det vid ett verkstadsbesök!
Användarvisningsbild
av gripen
Just nu är man ju skapligt glad att man har funktionen kvar på min 05:a. :)

Fattar inte varför den togs bort. "Av misstag..." Det är ju skapligt lång tid man måste hålla låsknappen på fjärren nere för att rutorna ska röra sig åt önskat håll...
av Frigge
Att den togs bort som Default val berodde helt enkelt på att folk råkade hålla knappen inne utan att dom visste det. Bilen larmades av och rutorna åkte ner, dock låste den och återaktiverade larmet efter 2 minuter då ingen dörr öppnats men rutorna förblev nere. Dom som kom ut till sin bil efter en regnig natt var inte spec glada :lol:
Användarvisningsbild
av jihed
Liknande funktion fanns på en Ford som en släkting till mig hade i mitten av 90-talet... Dom hade iof inte taklucka, men på dom som hade det åkte även takluckan upp... Inte så roligt om man råkade öppna på vintern :)
Användarvisningsbild
av Appel
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17362

Det finns lite mer info på denna tråd, men en orsak till att jag kan förstå avaktiveringen är väl min egen erfarenhet...
Jag har tyckt att det är en väldigt bra finess att kunna öppna på distans ända till i vintras då jag lyckades komma åt knappen tillräckligt länge när jag lämnade bilen på en parkering, jo det var snöstorm den dagen...

Det tog ca 2 timmar på tomgång med full fläkt och värme samt elstolar efter jag grävt ur all snö ur stolarna att få bilen körbar utan att bli allt för blöt i ändan
Det är alltså självupplevt i veka livet... Garva gärna gott, det gör jag idag!
av gn-leknes
Hei

På min Volvo C30 kan jeeg kjøre rutene både opp og ned.
Slår jeg på alarmen mens rutene er stengde kan jeg åpne dem ved å trykke på "open" knappen, men da låses også dørene opp, men de stenges automatisk etter 2 min, mens vinduene forblir åpne.
Hvis bilen ikke er låst kan jeg også åpne dem ved å trykke på "open" knappen i noen sekunder.

mvh

Gunnar Nordahl
Användarvisningsbild
av Appel
Jag fick min V50 MY08 idag och jag kunde konstatera att det har kommit ett nytt val under inställningar i mittpanelen där man kan välja om man vill ha möjlighet att hissa ned och/eller upp alla rutor med fjärrkontrollen.

Bara att välja hur man vill ha det med andra ord, jag tror att jag deaktiverar nedhissninsmöjligheten...
Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]

Fällbart framsäte?

Och att det saknas i handbok är ju för […]