- fre 16 aug 2024, 07:35
#1586660
Hejsan,
Jag köpte i förra veckan en V50, den har vibrationer under acceleration kring 50-90 km/h, inte allvarliga, bilen är körbar.
Säljaren (väldigt tillmötesgående), bokade tid hos en Meca-verkstad. De felsöker bilen igår och sa att vänster sida vid drivaxeln är kaputt, 20 till 30k ska det kosta att laga.. vänster drivaxel är bytt av säljaren innan de levererade bilen till mig.
Är det växellådan som är kaputt eller vad tror ni?
Säljer har erbjudit mig 12k i ersättning = jag kör med felet och kanske lyckas laga själv eller att de köper tillbaka bilen..
Bilen är nybesiktigad UA förra måndagen. Jag har läst om inre Drivknuten osv. Bilen klonkar inget vid sväng
Jag är i ”akut” behov av bil, och jag trivs med den. Ekonomisk osv.
Någon med samma erfarenhet? Mina nära och kära tycker att jag ska låta de köpa tillbaka den.
Jag köpte i förra veckan en V50, den har vibrationer under acceleration kring 50-90 km/h, inte allvarliga, bilen är körbar.
Säljaren (väldigt tillmötesgående), bokade tid hos en Meca-verkstad. De felsöker bilen igår och sa att vänster sida vid drivaxeln är kaputt, 20 till 30k ska det kosta att laga.. vänster drivaxel är bytt av säljaren innan de levererade bilen till mig.
Är det växellådan som är kaputt eller vad tror ni?
Säljer har erbjudit mig 12k i ersättning = jag kör med felet och kanske lyckas laga själv eller att de köper tillbaka bilen..
Bilen är nybesiktigad UA förra måndagen. Jag har läst om inre Drivknuten osv. Bilen klonkar inget vid sväng
Jag är i ”akut” behov av bil, och jag trivs med den. Ekonomisk osv.
Någon med samma erfarenhet? Mina nära och kära tycker att jag ska låta de köpa tillbaka den.