NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena
Jag vet inte om detta "fel" är som det ska vara eller om det bara jag som är extra känslig. Hur som helst, när min V50 1.8F blivit varm och jag kört ett tag så uppplever jag att motorn ändrar ljudkaraktär, motorn suckar lite vinande när man släpper kopplingen mellan växlingarna. Är det någon som har liknande erfarenhet? Vad kan det bero på att bilen suckar/viner?
mvh
Anders
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Humm, de tär inte Generatorn som låter, det har jag hört på min bla.

Oftast när jag startar min låter det som om ventilerna klickar eller ett snarlikt ljud, ska det vara så?
jarkendal skrev:Tjena
Jag vet inte om detta "fel" är som det ska vara eller om det bara jag som är extra känslig. Hur som helst, när min V50 1.8F blivit varm och jag kört ett tag så uppplever jag att motorn ändrar ljudkaraktär, motorn suckar lite vinande när man släpper kopplingen mellan växlingarna. Är det någon som har liknande erfarenhet? Vad kan det bero på att bilen suckar/viner?
mvh
Anders
Har kört 1500 mil med min -06'a, känner inte igen det du beskriver.
Min låter likadant från start till stopp, inget konstigt ljud mellan växlingarna.
Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]

Fällbart framsäte?

Och att det saknas i handbok är ju för […]