- mån 08 jul 2024, 22:15
#1583384
Någon som har erfarenhet utav detta? Är det något man kan göra själv eller behövs special verktyg som bara en mekaniker har?
Har läst att om V50 läcker styrservo olja så kan flera saker ha gått sönder, tryckrör, pumpen, behållaren, eller bara byta en nippel. Någon som har erfarenhet utav detta?
Mekaniker säger att det kan gå på mellan 7-15K beroende på vad som är trasigt.
Jag köpte bilen av en väns kollega för 11/12K. Redan reparerat den med ny koppling, nya fjädrar bak eller fram.
Tycker ni det är värt att eventuellt göra denna reparation eller ska man sälja den till mekanikern om han vill köpa den och köpa en annan bil? och vad tror ni en mekaniker köper den för. Den har ny koppling, nya fjädrar bak eller fram minns ej.
Mätarställning 240340
På blocket ligger en V50 2,0 D på mellan 20-50K fullt fungerandet lite mindre mil men inte mycket.
Har läst att om V50 läcker styrservo olja så kan flera saker ha gått sönder, tryckrör, pumpen, behållaren, eller bara byta en nippel. Någon som har erfarenhet utav detta?
Mekaniker säger att det kan gå på mellan 7-15K beroende på vad som är trasigt.
Jag köpte bilen av en väns kollega för 11/12K. Redan reparerat den med ny koppling, nya fjädrar bak eller fram.
Tycker ni det är värt att eventuellt göra denna reparation eller ska man sälja den till mekanikern om han vill köpa den och köpa en annan bil? och vad tror ni en mekaniker köper den för. Den har ny koppling, nya fjädrar bak eller fram minns ej.
Mätarställning 240340
På blocket ligger en V50 2,0 D på mellan 20-50K fullt fungerandet lite mindre mil men inte mycket.