NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
Som sagt, hur öppnar man vänster bakdörr som inte går ur det blockerade låsläget?
Dörren går varken att öppna utifrån eller innifrån.
Låsknappen går upp när man drar i innerhandtaget men stannar inte upp. Det klickar i clås motorn och rycker i knappen när man försöker öppna med fjärren men låset öppnar inte.
Hur får man upp dörren utan att demolera inredningen?

Gäller S40N 2004.
Senast redigerad av 1 js1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MickeEng
Hallå!
Vet ej om det fungerar, men skulle man kunna låsa upp bilen öppna framdörren och komma åt kontakten till bakdörren sedan .
Eller låsa upp bilen och sedan koppla bort batteriet och se om det går att öppna dörren med inner handtaget eller peta bort den hylsan som sitter runt knappen kommer åt den bättre bilen borde gå ur safemode i o med att man låser upp den.
Mvh///Micke.E
Användarvisningsbild
av js1
Efter typ 100 försök öppnades låset, mer tur än skicklighet alltså. Därefter vågade jag inte låsa bilen förrän låset var bytt. Bilia ville 6-7 tusen mellan tumme och pekfinger så jag köpte ett lås för 360.- på Bildelsbasen och bytte själv.
Nyfiken som man är så pillade jag isär det trasiga låset och hittade en brusten spiralfjäder som lagt sig i kläm.
Små detaljer som gör stor skada. :-(
Bilagor
IMG_1982.jpeg
IMG_1982.jpeg (1.53 MiB) Visad 1687 gånger
Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Xc40 bensin köpråd

Hej. Frun är inne på att köpa en […]

Hittade denna också från en gammal tr&[…]