NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte4c77
Har felkod Ecm-0088 på min v50 , har bytt soppafilter, bränsletrycksgivare, bränsleregulator men ändå felkod.
Någon som har nån idé?
av kvillebäck
Högt bränsletryck! Hur får man det.??? Tror du kan utesluta filtret. Med bränsletrycksregulator menar du givaren på pumpen? Så skulle jag byta tillbaka den för att prova och se om du får en annan felkod.
om inte skulle jag göra samma sak med med givaren i slutet på galleriledningen.
Blir det ingen skillnad av dessa åtgärder skulle jag kolla att ledning från pump till spridare är fri och inte tät.
Har du inte hittat felet nu så skulle jag fundera på um spridarna kläggat igen. Men det låter konstigt att alla skulle göra det samtidigt. Hur uppstod felet?
av kvillebäck
När jag hade liknande problem och filtret inte var 100% fick jag p0087. (lågt tryck). Du har inte någon fulbox för att manipulera bränsletryck typ"KCR" eller liknande?
Om du skulle ha beläggningar i rören till spridarna skulle teoretiskt trycket kunna ställa till det när flödet blir högt. Kanske dags att prova en flaska mirakelmedel för spridarrengöring?

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]