NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Hej,

Är det någon som har bytt högtalare i en Volvo V50 med standardstereon? Kan ni i så fall tipsa om vilka högtalare som är lämpliga? Har inte fått bilen ännu så jag vet inte vilken storlek det är på högtalarelementen och hur de är infästa. Jag inbillar mig att högtalarna bär största skulden till att ljudet är så kasst. Hade jag fått välja skulle jag ha köpt High Performance-stereon, men nu satt standardstereon i den bil jag köpte...

Tack på förhand

Hälsningar,
Ulf
av nscho
En relaterad fråga:

Min S40 har standardstereon, och för ett tag sedan lekte jag lite med balansen och fadern och upptäckte att högtalaren i förardörren hade väldigt svag diskant. Normalt sett märks det inte så mycket i och med att den ändå sitter så långt ner på dörren, men nu när jag vet om det så sitter jag och lyssnar efter det hela tiden... :???:

Någon som varit med om något liknande?
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
nscho skrev:En relaterad fråga:

Min S40 har standardstereon, och för ett tag sedan lekte jag lite med balansen och fadern och upptäckte att högtalaren i förardörren hade väldigt svag diskant. Normalt sett märks det inte så mycket i och med att den ändå sitter så långt ner på dörren, men nu när jag vet om det så sitter jag och lyssnar efter det hela tiden... :???:

Någon som varit med om något liknande?
Har inte tänkt på just det, men reagerar på att ljudet låter burkigt och instängt. Jag tror att det hänger mest på att Volvo har stoppat in budgethögtalare. Ringde en firma idag och kollade vad de skulle ta för material+montering av en uppsättning bättre högtalare. Det handlar om storleksordningen 1500 spänn. Monteringen är lite småmeckig och jag skulle inte ge mig på det själv.
Byta inre drivknut problem

Var det inte bilar med automat som hade tripod-inn[…]

Släpper vatten

Läckande packbox på vattenpumpen ä[…]

Svårlösta vibrationer

Dra lite lätt, snurra hjulet, dra lite mer […]

Fälgvård

Avfettning och flygrostborttagare, sen ett lacksky[…]