- lör 09 sep 2023, 10:11
#1554241
Hej
Jag har en S40 som oftast visar fel temperatur som medför att ECC inte går igång. Jag tog isär förardörren och konstaterade att någon försökt fixa med detta tidigare då givarens kabel in till kontaktstycke till DDM är klippta samt de två svarta som går vidare till CEM. Ny kabel (lampsladd) har kopplats in på kabelhärvan vid CEM och kopplats direkt till givarens kablar.
Sitter det något motstånd i DDM eller varför kopplas givaren via DDM?
Jag försökte peta lös DDM som sitter tillsammans med fönsterhissmotorn, men vågade inte bryta så hårt.
Lampsladden är ju betydligt grövre, påverkas resistansen av att man bytt kabel eller är det försumbart?
Tacksam för hjälp
Jag har en S40 som oftast visar fel temperatur som medför att ECC inte går igång. Jag tog isär förardörren och konstaterade att någon försökt fixa med detta tidigare då givarens kabel in till kontaktstycke till DDM är klippta samt de två svarta som går vidare till CEM. Ny kabel (lampsladd) har kopplats in på kabelhärvan vid CEM och kopplats direkt till givarens kablar.
Sitter det något motstånd i DDM eller varför kopplas givaren via DDM?
Jag försökte peta lös DDM som sitter tillsammans med fönsterhissmotorn, men vågade inte bryta så hårt.
Lampsladden är ju betydligt grövre, påverkas resistansen av att man bytt kabel eller är det försumbart?
Tacksam för hjälp