NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Sen en tid tillbaka har en katt här i området där jag bor blivit lite allt förälskad i min bil. :evil:
Bild

Någon som har tips på hur man får bukt med problemet?
Användarvisningsbild
av niz_se
Tyvärr känner jag bara till två metoder som fungerar...
Garage att sätta bilen i.
Blyhagel, men det kan ge fula märken på bilen... :roll:
av iDrive
Man kan väl sikta när katten inte är på bilen för å slippa fula märken på bilen. :lol: :shock:

[Jag är stor kattälskare så ta inte detta på allvar.]
Senast redigerad av 1 iDrive, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Mats
När katten hoppar upp bilen så sprutar du med vattenslangen.
Hoppas katten inte rivstartar bara :D
av SAAB_91
Mats skrev:När katten hoppar upp bilen så sprutar du med vattenslangen.
Hoppas katten inte rivstartar bara :D
Vattenslangen är av egen erfarenhet ett säkert kort. En katt upprepar mycket sällan sina miss-tag. Upprepar den lacken så blir det i och för sig en katta-strof men det lär inte hända igen. :wink:

MVH

SAAB_91
av Daddan
Jag har märkt att fiskmåsar gillar att sitta på biltak. Även mitt. Parkerar inte där det är bra utsikt!

Om du står i Car-port så prova att vända bilen. Farsan backar in sin och slipper katter nu som gärna promenerade på bilen innan när han körde in nosen först.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Står på en uppfart ute och det är alltid på helger som detta händer, men ska prova att vända bilen och kanske ha en vattenslang liggande på trappan för snabbt ingripande :P

ang det här med fåglar och deras avföring vs lacken är ingen bra kombination, har varit med om 2ggr nu att måsskit fräter på lacken om krevaden ligger där förlänge. Nu sist fick pappa en liten plupp på sin nya S80 och den satt max 1 timme och det blev ändå märke.
Dock hårdnar ju lacken med åren, tur är det
av jensam
Jag läste någonstans om nån som använde överfallslarmet i fjärren för att skrämma iväg katten varje gång den satte sig på bilen. Efter ett par gånger blev den helt enkelt för rädd för att ge sig på bilen. Kanske kan vara nåt? Iof kanske det inte är så roligt för grannarna... :D

Taktiken med att vända på bilen funkade även för mig när vår egen katt jämt och ständigt var uppe och klättrade på den.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Provade inatt att låta bilen stå vänd och ingen katt hade varit o kelat med den på hela natten.

Tackar för tipset!
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Jag hittade på coop forum här på orten ett typ av gödsel som heter "Katt effekt" som man strör ut där man inte vill ha katter du kan ju se om du hittar det tror det kostade 70 kronor

Ps:strö det på marken nu alltså :)
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]