- tis 04 jul 2023, 16:39
Hej
Börjar med att erkänna att jag är total bil-okunnig
med tummen mitt i handen.
Min V50 D2 från 2011 är trasig och jag är rådvill hur jag ska göra. Någon som har lite råd att hjälpa mig med?
Verkstan meddelade att:
Spridare 2 och 3 är i behov av byte = ca12000:-
Praxis är att byta alla (dom två kvar varande kommer troligen paja snart ändå) = ca:20000:-
Vad tror ni?
Bör jag skrota bilen? Enkelt sätt att bli av med problemet men inte vidare ekonomiskt
Bör jag låta verkstan laga alla spridare ca 20’ och sälja den direkt? (Vad kan jag då få för bilen?)
Bör jag sälja bilen i befintligt skick? Vad kan jag då få ut för bilen? Bilen är ny servad och alla broms belägg är nyligen bytta.
Tacksam för alla råd!
Börjar med att erkänna att jag är total bil-okunnig
med tummen mitt i handen. Min V50 D2 från 2011 är trasig och jag är rådvill hur jag ska göra. Någon som har lite råd att hjälpa mig med?
Verkstan meddelade att:
Spridare 2 och 3 är i behov av byte = ca12000:-
Praxis är att byta alla (dom två kvar varande kommer troligen paja snart ändå) = ca:20000:-
Vad tror ni?
Bör jag skrota bilen? Enkelt sätt att bli av med problemet men inte vidare ekonomiskt
Bör jag låta verkstan laga alla spridare ca 20’ och sälja den direkt? (Vad kan jag då få för bilen?)
Bör jag sälja bilen i befintligt skick? Vad kan jag då få ut för bilen? Bilen är ny servad och alla broms belägg är nyligen bytta.
Tacksam för alla råd!

- By pextreme13