- lör 10 jun 2023, 18:21
Hej, har precis köpt en V50 1.8 (inte flexi) osedd av en äldre herre (väldigt billigt)
22xxx mil
Bilen går väldigt fint i motor och låda.
Har däremot en motorlampa (har inte hunnit koppla in obd läsare än)
MEN, enligt herren så tar bilen mycket olja, har ingen aning vad han menar med mycket. (Håller på att köra hem bilen just nu så vet ingenting om den egentligen).
Så låt säga att det nu stämmer att bilen tar mycket olja, vad kan jag göra? Har redan en annan bil så detta är bara en slit å släng bil, kommer med andra ord inte lägga några större utgifter på denna.
Han hade dock en utskrift på ett komp-prov som han gjort förra veckan på en verkstad och absolut inga problem där.
Fetare olja? Engine flush? Wd40 metoden?
Obs, bilen verkar inte ryka något vad jag märkt och inget läckage under bilen.
22xxx mil
Bilen går väldigt fint i motor och låda.
Har däremot en motorlampa (har inte hunnit koppla in obd läsare än)
MEN, enligt herren så tar bilen mycket olja, har ingen aning vad han menar med mycket. (Håller på att köra hem bilen just nu så vet ingenting om den egentligen).
Så låt säga att det nu stämmer att bilen tar mycket olja, vad kan jag göra? Har redan en annan bil så detta är bara en slit å släng bil, kommer med andra ord inte lägga några större utgifter på denna.
Han hade dock en utskrift på ett komp-prov som han gjort förra veckan på en verkstad och absolut inga problem där.
Fetare olja? Engine flush? Wd40 metoden?
Obs, bilen verkar inte ryka något vad jag märkt och inget läckage under bilen.