NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zoey
Hej allihopa,

Hoppas någon kan råda mej vidare för jag har kört fast och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.
Vid körning över gupp, stora som små, eller körning över exempelvis ojämnheter som kan vara på en asfaltsväg så klonkar det till, från vad jag tycker är, framvagnen höger sida, har bytt följande, som ändå var slitet i hopp om att lösa problemet.

Stabilisatorstag/krängningshämmarestag, fram och bak
Stötdämpare bak
Bromsskivor runt om
Bromsbelägg runt om
Yttre styrstag fram höger och vänster
Nedre länkarm fram höger och vänster

Nu är styrningen mycket mer precis, förut var bilen spårkänslig men nu ligger den på vägen väldigt bra.

Dock blev styrningen tung sen jag bytte styrstagen fram och när jag svänger, exempelvis vid parkering tycker jag mig höra ett knarrande ljud när jag vrider på ratten, typ tänk max rattutslag och på tillbakavägen knarrar det från framvagnen.

Vad kan det bero på? Förslag på nästa sak att byta, motorfästena?
Hallå!
Eftersom du bytt så mycket i framvagnen gör en hjulinställning snarast annars får du byta däcken fram också.
Knarret med styrningen kan mycket möjligt vara fjäderbenslagringen kolla också så att fjädrarna fram inte är brustna.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]