NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendel
Hej

Jag har hittat ett konstigt fel på min s40n -05. När jag håller ner öppning knappen på fjärren så ska ju rutorna vevas ner, dock så är det alla rutor utom vänster bakruta. Och det går ej att veva upp med lås knappen. Det sista vet jag ej ens om det ska gå men verkar konstigt att kunna veva ner men inte upp.
Men vet nån om man borde kunna veva upp också?

Kan själva problemet ligga i mjukvaran i bilen då alla fönster hissar funkar perfekt annars?.

Det är ju egentligen inget stort problem men jag stör mig på det. :)

Tack på förhand
av GrandDanoise
wendel skrev:Hej

Jag har hittat ett konstigt fel på min s40n -05. När jag håller ner öppning knappen på fjärren så ska ju rutorna vevas ner, dock så är det alla rutor utom vänster bakruta. Och det går ej att veva upp med lås knappen. Det sista vet jag ej ens om det ska gå men verkar konstigt att kunna veva ner men inte upp.
Men vet nån om man borde kunna veva upp också?

Kan själva problemet ligga i mjukvaran i bilen då alla fönster hissar funkar perfekt annars?.

Det är ju egentligen inget stort problem men jag stör mig på det. :)

Tack på förhand
Testa med att köra rutan ned HELT i botten "manuellt" med knappen, dra sedan upp rutan med knappen, UTAN att släppa knappen. Håll kvar knappen i "upp läget" även när rutan är helt uppe, tills den "hackar" till... Testa om det funkar med det!! :wink:

/D
Användarvisningsbild
av Appel
GrandDanoise skrev:
Testa med att köra rutan ned HELT i botten "manuellt" med knappen, dra sedan upp rutan med knappen, UTAN att släppa knappen. Håll kvar knappen i "upp läget" även när rutan är helt uppe, tills den "hackar" till... Testa om det funkar med det!! :wink:

/D
Jag har ibland drabbats av liknande fenomen, men precis som inlägget över så har det fixat sig med en "manuell körning".

Jag har tyckt att det är en väldigt bra finess att kunna öppna på distans ända till i vintras då jag lyckades komma åt knappen tillräckligt länge när jag lämnade bilen på en parkering, jo det var snöstorm den dagen...

Det tog ca 2 timmar på tomgång med full fläkt och värme samt elstolar efter jag grävt ur all snö ur stolarna att få bilen körbar utan att bli allt för blöt i ändan :D
Användarvisningsbild
av wendel
Hehe några sådana problem har jag inte lyckats få än :D

Kan du veva upp dina rutor med fjärren?
Användarvisningsbild
av Appel
wendel skrev:Hehe några sådana problem har jag inte lyckats få än :D

Kan du veva upp dina rutor med fjärren?
Jodå, normalt fungerar dom både ner och upp med fjärren!

Jag undrar om dom inte tog bort "finessen" att öppna rutorna till 2006 års modell, med möjlighet att koppla in det via VIDA.
av Pachipachihand
Jag har tyckt att det är en väldigt bra finess att kunna öppna på distans ända till i vintras då jag lyckades komma åt knappen tillräckligt länge när jag lämnade bilen på en parkering, jo det var snöstorm den dagen...

Det tog ca 2 timmar på tomgång med full fläkt och värme samt elstolar efter jag grävt ur all snö ur stolarna att få bilen körbar utan att bli allt för blöt i ändan :D[/quote]

Haha vilken grejj,säkert inte för roligt när det hände men det lät för otroligt för att inte vara sant :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av poseidon
Hur gör man? Vilken knapp trycker jag på?
Användarvisningsbild
av C.W.
Håll in öppna knappen på fjärren länge (ca 5 sec)
av Psyko
Ozzy86an skrev:HEj! Har en v40 -04.
borde inte jag kunna göra detta oxå?
Har ej fått det till att funka!
Den modellen har inte funktionen

Är inte det där hål som någo[…]

Precis som Cotag skrev, har också sätt […]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]