NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kommer V50 D5 att någonsin komma med AWD :?: :roll:
av dali
Undrar jag också. En V50 D5 AWD med Powershift skulle vara rätt nära min "idealbil". Tror dock inte att det kommer någon, det borde isf ha skett i samband med faceliften MY08. Kanske när V50N kommer, borde väl vara runt 2010.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag läste tidningen teknikens värld och där svarade Volvo att AWD inte finns till D5 för att det inte skulle gå med vinst. Trist..
av dali
Inte gå med vinst? Lustigt, varför skulle T5 AWD gå med vinst men inte D5 AWD ... i V70/XC70 verkar det ju vara lönsamt med både bensin och diesel i kombination med Haldex.

Var och provkörde en V50 D5 idag, riktigt trevlig. Tror den skulle passa mycket bra med AWD, synd att Volvo inte håller med.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
men men...

Man får hoppas på att det kommer till nästa V50 som du sa :-)))))
av Christian_m
dali skrev:Inte gå med vinst? Lustigt, varför skulle T5 AWD gå med vinst men inte D5 AWD ... i V70/XC70 verkar det ju vara lönsamt med både bensin och diesel i kombination med Haldex.
Har liksom Kalle läst uttalandet/citatet i Teknikens Värld och anledningen till att T5 AWD är lönsam är till stor del för att den säljer så bra i USA. Eftersom diesel inte är så hett i staterna så får man förmoda att det är anledningen till att man inte tror att det skulle vara lönsamt med en D5 AWD.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]