NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tranneloe
Har en Volvo v50 -07. Lossade radion och cd-spelaren och de mångpoliga kontakterna för att kunna dra en tråd bakom för montering av en backkamera. Återmonterade radion och cd-spelaren samt kontakterna. När jag sedan slår på radion så bara brusar den, stationsväljaren fungerar men bara brus kommer. Lägger jag in en cd-skiva så fungerar allt normalt. Någon som har en aning vad som hänt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Antennkabeln har åkt ur...
av tranneloe
Tyvärr inte så enkelt för det finns ingen antennkabel. Det som finns är en antennförstärkare som sitter bak i bilen och som jag inte har rört.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Aa men på något sätt måste antennsignalen in i radion. Tappar du signalen efter att ha haft isär kontaktdonen så har du med stor sannolikhet bommat att återställa den förbindelsen ;-)
Eller tappat spänningsmatningen till antennförstärkaren..
av tranneloe
Problemet löst. När jag lossade radion så måste jag ha kommit åt en kabel till cd-spelaren, antagligen kanske en antennkabel, hittade den nere i kabelsalladen. Blev lite lurad av en You Tube film där radion visas med bara två kablar.

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]