NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissebrun
Hej. Har upptäckt en märklig sak. När jag söker på luftfilter till min V50 med reg. numret hos flertalet av de stora företagen så kommer det ändå upp helt olika modeller till olika årsmodeller. Det är runda och rektangulära i en blandning. Reg. numret talar ju normalt om årsmodell så man får rätt delar men här verkar det konstigt.
av UnleashFusion
nissebrun skrev: lör 19 feb 2022, 12:58 Hej. Har upptäckt en märklig sak. När jag söker på luftfilter till min V50 med reg. numret hos flertalet av de stora företagen så kommer det ändå upp helt olika modeller till olika årsmodeller. Det är runda och rektangulära i en blandning. Reg. numret talar ju normalt om årsmodell så man får rätt delar men här verkar det konstigt.
Vilken årsmodell gäller det?
av frippe64
nissebrun skrev: lör 19 feb 2022, 12:58 Hej. Har upptäckt en märklig sak. När jag söker på luftfilter till min V50 med reg. numret hos flertalet av de stora företagen så kommer det ändå upp helt olika modeller till olika årsmodeller. Det är runda och rektangulära i en blandning. Reg. numret talar ju normalt om årsmodell så man får rätt delar men här verkar det konstigt.
Kan det möjligen finnas mer en en typ av motor/luftfilter under en och samma årsmodell, samt att samma luftfilter kan finnas under flera år?
av nissebrun
En liten uppdatering. Idag öppnade jag och kollade vad jag har för luftfilter i min V50 -09 och det var till min förvåning det runda. Av någon anledning trodde jag på det rektangulära.

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]